Кад ће пруга Београд-Бар опет нормално функционисати?
Поправка две деонице на прузи Београд - Бар које су оштећене у мајским поплавама биће завршена почетком фебруара.
Министарка саобраћаја Зорана Михајловић каже да ће се ове године потрошити 150 милиона евра руског кредита и да ће се с тим новцем потпуно обновити највећи део пруге Београд-Бар.
Својевремено се у пругу Београд-Бар гледало као у ремек дело градитељства. Данас је пруга Београд-Бар без конкуренције најспорија европска саобраћајница.
Машиновођа Славко Станојловић прелази је пуне три деценије.
"Ја када сам почињао да радим и да возим доле према Бјелом Пољу од Лазаревца возили смо 100 на сат . Сада возимо 50, 30 на сат", каже Станојловић.
По реду вожње Београд и Бар дели 11 сати клацкања на шинама. Мајска поплава покренула је брдо и оштетила пругу код Ваљева, тако да возови већ више од седам месеци морају још и да круже преко Лапова и Краљева, па путовање до југа Црне Горе траје између 15 и 18 сати.
То се и те како одразило на број превезених путника. Шине ће, кажу у Железницама, ускоро бити обновљене.
Повратак на стари ред вожње планиран је за фебруар. А већ за март министарка Зорана Михајловић најављује почетак велике обнове која пругу Београд-Бар треба да претвори у бржу и безбеднију саобраћајницу.
Због тога ће се коначно активирати око 150 милиона евра руског кредита.
Пруга Београд-Бар је после готово четврт века градње завршена 1976. Тим шинама први је у Плавом возу прошао Тито, а путовање је трајало само осам сати, преноси б92.
Прочитајте: Овим возовима ћемо путовати већ 2015. (ФОТО)