КОКА-КОЛА, ПЕПСИ, КОКТА: Како су поређане по квалитету?
Екипа британског економског дневника Фајненшел Тајмс (Финанциал Тимес) сврстала је Кокту (Цоцкта) на 4. место међу 13 различитих верзија кола-напитака, које је тестирала.
Америчка Кока-кола нашла се на другом месту, испред Пепси коле, док је на врху "кола-лествице" британског листа напитак "Simply M&S Цола", преноси Тпортал.
"Наша омиљена је Кокта, увезена из Словеније, коју смо ставили на четврто мјесто. Шармантно пиће којем је главна арома шипак, и необично, тврде да у њој нема кофеина", наводе у Фајненшел Тајмсу и додају да Кокта има јаку ноту ваниле, да је јако газирана и слатка.
Кокта је некада била словеначки бренд док хрватска Атлантик Група Емила Тедескија 2010. године није преузела компанију "Дрога Колинска". Напитак је настао 1952. године када је иноватор Емерик Зелинка помешао плодове шипка, витамин Ц, различито лековито биље и карамелизован шећер, а име дугује речи коктел.
Кокта је јавности први пут представљена 1953. године у Планици, а у првој години произведено је око милион литара, да би током првих 14 година постојања њена продаја расла за 25 одсто годишње. Почетком 1980-их година Кокта је достигла рекордну продају од 37 милиона литара годишње.
Прочитајте:
Цоца Цола пласира млеко - коштаће дупло више од обичног, а ево и зашто!
БОЛЕЛО, А И КОШТАЛО: Десет најгорих одлука у историји бизниса!
ШТА КРИЈУ: Ово нисте приметили у логоима великих компанија