ЉУБАВ КОШТА: Најскупљи аутомобили за одржавање (ФОТО)
Власниче, изгоре ти кеса!
Хоћете да се похвалите пријатељима и васколиком свету супераутомобилом? Желите аждају од неколико стотина, па и хиљаду "коња" у гаражи? Онда одрешите кесу. И то не једнократно.
Прочитајте и ово:
AMSS представио први српски електрични аутомобил (ФОТО)
ГУДУРЕ ХИМАЛАЈА: Незгодно гледати, камоли провести сте (ВИДЕО)
ЛЕТОВАЊЕ: Све што вам треба за пут у Турску
Све и да купите половог змаја са знаком црног коња, трозупца, са логом МцЛарена, Мерцедеса, Bugattija, знајте да љубав кошта у континуитету. Резервни део за тако скупоцен аутомобил не може се наћи на бувљаку, у мегамаркету, већ само у специјализованој радњи или преко наруџбе.
Примера ради, В12 мотор Lamborghini Диабла ради у спрези са два рачунара која се обавезно кваре после пар година. Један такав компјутер кошта 3.700 евра, пошто их Lamborghini више не производи.
1. МЦЛАРЕН Ф1
Годишњи трошкови за Ф1 износе 22.200 евра, при чему само замена уља стоји 5.900 евра. Сервисирање се врши у погону у Воукингу у којем су запослени техничари са искуством из Формуле 1. Ралф Лорен, чувени модни дизајнер тамо одржава своја три Ф1. МцЛарен не мења гуме појединачно , већ само у пару, а један пнеуматик наплаћује 2.220 евра.
Сервисирање траје месец и по, а транспорт возила десет дана, ако се врши авионом, односно седам недеља бродом. Наравно, цена транспорта не улази у обрачун сервиса.
2. FERRARI ЕНЗО
Сваки овлашћени сервис мора да од куће из Маранела откупи посебан кран за дизање аутомобила вредан 7.400 евра. Довољно је ово да знате, па да предвидите да за поправку неће бити довољан кусур из продавнице.
Ако вам се уље домогне кочионог угљенично-керамичког диска, спремите 4.400 евра. Да тако нешто предупредите, у сервису или од "црног коња" купите специјалне прекриваче да уштедите евентуални издатак.
Обавезни радови на аутомобилу подразумевају замену уља и филтера за ваздух на сваких 25.000 км. После 50.000 км ред долази на свећице, филтери за уље и генералка мотора, док сте на сваких 15 година обавезни да мењате склоп појасева за везивање.
3. PORSCHE CARRERA ГТ
Као и осталим моделима куће, тако се и ГТ Carreri уље мора мењати на 25.000 километара и тај посао кошта 2.200 евра. Пређите још 25.000 километара и спремајте новац за генералку, за подешавање вентила.
Замена керамичког квачила стоји 18.500 евра и готово да је драње коже, јер поправка целог кочионог система кошта 22.200 евра. Испада да се за годину дана власништва над Carrerom ГТ може купити Cayman.
4. LAMBORGHINI ЛМ002
Иако није суперауто, популарни Рамбо Ламбо завредио је место на листи са разлогом. ЛМ002 се не производи од 1993. године, па се делови за њега не налазе сваки дан у пола цене.
Највећи проблем били су пнеуматици, па је Pirelli обновио производњу гума "шкорпион". Свака од њих кошта 3.700 евра, док се на пакет од пет комада даје цена са попустом - 11.000 евра.