МА КАКВЕ БАНКЕ?! Овако се сад скупљају паре за покретање посла!
Према истраживањима, прошле године кроз разне облике crowdfundinga прикупљено је више од 16 милијарди $.
Како би избегли инвестиционе фондове, предузетници се све више окрећу моделу јавног прикупљања новца у којем дословно сви могу учествовати, било као потенцијални улагачи, или као предузетници којима треба почетни капитал.
Даве Weiner желио је своју страст за бицикле претворити у извор зараде за живот. С обзиром на то да му је требао почетни капитал, одлучио се за "crowdfunding". Осим што је за своју компанију која производи и продаје бицикле прикупио 600.000 $, Даве је на овај начин добио потврду сопствене визије и идеје.
- Сматрао сам да имамо добру идеју, мој тим је мислио да имамо добру идеју. Али, имамо ли? Мисле ли тако и други? Кицкстартер је за нас био начин да тестирамо тржиште. Да видимо желе ли људи наш бицикл, рекао је Даве Weiner, власник фирме Priority Bicycles.
Сваки предузетник с идејом, било да је реч о прехрамбеним или ИТ производима, може покренути кампању прикупљања капитала. За то му на располагању стоје web сајтови попут ГоФундМе, Индиегого или Кицкстартер. Врло брзо увиде да ли има заинтересованих.
Широка примена модела
"Сами постављате циљ и рок. Обично је то 30-ак дана, у којима морате постићи циљ који сте си задали. Ми користимо модел 'sve или ништа'. Значи, ако не остварите циљ у задатом року, не добијате никакав новац“, наводи Јулие Wood, из Кицкстартера.
Према истраживањима, прошле године кроз разне облике crowdfundinga прикупљено је више од 16 милијарди долара, што је стопа раста од 167 посто годишње. Процењује се да би у наредних пет година укупна вредност могла износити чак 300 милијарди $.
- Реч је о основној промени модела према којем фукнционишу компаније и предузетници. Ово је врло снажан начин повезивања потенцијалних инвеститора и предузетника, при чему се заобилазе инвестициони фондови, казала је Anindya Ghose, професорка ИТ маркетинга.
Овај модел функционише и за велике играче. Muzej Smithsonian prikupio је 700.000 $ за рестаурацију свемирског одела Неила Армстронга. Чак и компаније попут ЦоцаЦоле, Никеа и Chryslera koriste ову платформу за развој брендова и тестирање тржишта. А ако чак и они велики не могу игнорисати нове платформе, то обично значи како су оне ту да остану, преноси Economy.rs.