По овим брендовима знали смо Словенију: Сада су код "јужне браће"
Словеначка прехрамбена индустрија више није у словеначким рукама, извештава РТВ Словеније.
Прехрамбени сектор те државе био је у бившој заједничкој држави препознатљив по маркама "дрога", "колинска", "раденска", "фруктал, "алпско млеко" и малопродајном ланцу Меркатор.
"Неефикасна пословна политика, неразумно задуживање, неспособни менаџери су је гурнули у стране руке, односно у руке некадашње 'јужне браће', за које смо сматрали да су пословно далеко за нама. За најуспешније при преузимањима су се показали Хрвати", пренео је регионални портал Сеебиз извештај љубљанске телевизије.
У словеначкој јавности највише је одјекнуло прошлогодишње преузимање Меркатора од Агрокора, а продаја Дроге Колинске Атлантик Групи 2010. године био је, како се наводи, заправо почетак краја.
У међувремену је уследила куповина Љубљанских млекарни од Дуката, који је у власништву француског Лакталиса, а спрема се преузимање љубљанског Жита, кога треба да купи Подравка из Копривнице.
Пример успешног преузимања је Дрога Колинска, чији власник Атлантик Група постиже врло добре резултате. Како власништво Агрокора утиче на пословање Меркатора још није познато, будући да је од преузимања прошло мало времена, а Агрокор је код објављивања финансијских резултата доста затворено друштво.
Подравка, која ће да преузме Жито, имала је у последњих годину дана повољне пословне резултате због распродаје неких капиталних улагања, али њено садашње пословање је далеко од идеалног.
Сва три предузећа, Атлантик Група, Агрокор и Подравка деле заједничку карактеристику да немају проблема с финансирањем својих пословних планова.
На питање откуд им новац, РТВ Словеније закључује да је "Хрватска консолидовала свој банкарски сектор пре шест година, њен други пензиони стуб располаже с милијарду евра капитала, а менаџери у три поменута предузећа уживају поверење међународних финансијских кругова" и додаје да је то "нешто што Словенији очито недостаје".