Модернизација 500 км пруга у наредних неколико година
БЕОГРАД - Српске железнице ће у наредних неколико година модернизовати око 500 километара пруга, а један од најважнијих пројеката је градња пруге Београд-Будимпешта за брзине од 200 км на сат, која ће почети до краја године.
Железнице планирају и да железнички материјал који током модернизације буду скидали са магистралних пруга користе за обнову дотрајалих регионалних пруга у Србији. Реализацијом многих пројеката на српским пругама, за шта су обезбеђена финансијска средства, биће измењено садашње незавидно стање железничке инфраструктуре због које возови саобраћају просечном брзином од свега око 40 км на сат и пруге ће бити углавном за брзине од 120 и 160 км на сат.
У српским железницама је речено да ће, поред око 500 км модернизованих пруга, за неколико година имати и око 50 нових возова и да тако добру ситуацију нисмо имали можда од почетака развоја железнице у Србији.
Железнице Србије имају велика очекивања од предвиђене градње пруге Београд - Будимпешта јер је то, како истичу, важан регионалан железнички правац за превоз робе и путника. Представници Железнице поздрављају трилатерални план сарадње за градњу те пруге који су ове недеље потписали у Београду представници Србије, Мађарске и Кине. Предвиђено је да Студија изводљивости о модернизацији пруге Београд-Будимпешта буде завршена до краја јуна, а радови да почну до краја 2015. и трају две године.
Тим документом је предвиђена изградња још једног колосека тако да се добије двоколосечна пруга за мешовити саобраћај - путнички и теретни, као и да целокупно путовање на тој релацији траје мање од три сата. Дужина пруга је 350 км, од чега 184 км на територији Србије и 166 у Мађарској.
"Захваљујући великој подршци Владе која је железницу и њену модернизацију истакла као један од приоритетних циљева за 2015. и обезбеђеним изворима финансирања, првенствено из међународних кредита, српске железнице ће у наредних неколико година у потпуности добити нове, модерније, брже и савременије пруге, а Железнице Србије више неће изгледати као што данас изгледају", изјавио је Танјугу директор Медија центра српских железница Ненад Станисављевић.
Железнице Србије деценијама уназад нису ремотовале нити поправиле толико километара пруга колико је сада предвиђено за модернизацију у наредних неколико година. Станисављевић каже да пруга Београд-Будимпешта има велики значај, јер се налази на Коридору 10 зато што показује да велики инфраструктурни пројекти могу да се реализују као регионални са учешћем више земаља, као и да би тако могли да се модернизују и други железнички правци.
Железнице Србије пругом Београд - Суботица годишње превезу око милион и по путника и саобраћаја укупно око 150.000 возова.
"Сада на том европском правцу, од Београда до Новог Сада и нешто даље у правцу према Суботици, на седам места је брзина возова између 10, 20 и 30 км на сат", напоменуо је Станисављевић.
Станисављевић истиче да је џаба што ћемо имати пруге за брзине од 120, 160 и 200 км на сат ако не будемо имали возове који могу толико да развију и да зато Железнице реализују набавке нових возова.
Модернизације пруге Београд - Панчево се већ реализује средствима руског кредита за српске железнице од укупно 800 милиона долара, а тим кредитом биће финансирана и модернизација још шест деоница у дужини од 112 км на железничком Коридору 10, затим пруга Стара Пазова - Нови Сад, као и обнова српског дела пруге Београд - Бар. Чешким кредитом биће модернизована и електрифицирана пруга Ниш - Димитровград, јер је то једина нелектрифицирана деоница европског железничког Коридора 10.