Може ли банка да стане у џеп?
Већ дуго на мобилним телефонима носимо своје бројне навике - читање новина, проверавање хороскопа, временских прилика. Но, да ли је дошло време да на телефону имамо и своју банку?
Недавно отворена Теленор банка сигурно је увертира у ново поглавље банкарства код нас, и почетак надолазећег светског тренда.
Током 2013. године Теленор је преузео 100 одсто акција КБЦ банке са циљем да грађанима Србије посредством Теленор банке понуди иновативне мобилне финансијске услуге, лако и са нижим трошковима.
У тренутку када број активних сим картица премашује број становника, можда је ово логичан след догађаја.
Но, препрека је много. То знају и у Теленору. Земље у развоју, где инфраструктура није довољно развијена и прилагођена мобилним трансакцијама, морају пажљивије да улазе у овај свет. Теленор банка ће попут класичних банака имати и платну картицу и мрежу банкомата, али ће све базичне услуге бити реализоване на мрежи – online.
Иако се чини да се полако увлачи под кожу, степен у ком грађани користе нпр. интернет банкарство је и даље мали у односу на број оних који користе интернет. Људи су навикнути на конвенционалност, воле опипљив новац и показују мали степен поверења према дигиталном новцу. А сада имамо концепт који је новији и од самог нет банкинга.
Теленор пред собом има шири циљ од успеха сопствене банке – навикнути људе да све банкарске услуге могу да обављају преко мобилних телефона.
РАДИЈЕ У РЕД!
- Не бих користила мобилну банку јер немам поверења у банке генерално. Ја подижем сваки динар плате и још увек не плаћам ни телефон преко интернета, иако постоји попуст који није мали за такво плаћање, каже наша саговорница. Да ствар буде занимљивија, она има 25 година и интернет користи свакодневно.
Наша друга саговорница каже да се плаши хакерских напада, али јој се свиђа идеја да све може да обавља ''кликовима'' на телефону.
Људи желе сигурност за свој новац. И далеко од тога да је мобилно банкарство несигурно, већ је то утисак који мора да се мења. Чини се да је свест међу становништвом о потенцијалу коришћења мобилне телефоније на ниском нивоу. Телефон је и даље средство комуникације, пре било чега другог. Макар за већину становништва.
ЗАЈЕДНО СМО ЈАЧИ
Средином јуна појавила се информација да је Телеком Србије упутио званичну понуду за куповину већинског пакета Дунав банке. Извори блиски компанији Дунав осигурање казали су тад да тим потезом Телеком жели да уђе у равноправнију трку са Теленором, који је купио КБЦ банку.
То би овој компанији отворило могућност за развој телефонског банкарства. Како на домаћем тржишту та услуга није довољно развијена, улазак још једног играча у ту причу допринео би, не само већој популарности, већ и профитабилности.
По принципу ''заједно смо јачи'', иако конкуренција, можда би заједничким снагама ове две компаније концепт мобилног банкарства изнели на виши ниво. На руку би ишло и то што је Телеком државни гигант који ужива поверење и перципиран је као поуздана компанија.
Ипак, не треба много сумњати у нове трендове, јер многи од оних који су данас у експанзији, до јуче су били незамисливи. Можда нам долази време када редови у банкама неће постојати, а неће бити потребе ни да одемо до банкомата.
А.К.