Нестале "бус плус" картице
БЕОГРАД - Многи путници пожалили су се да на трафикама од почетка недеље нема папирних и пластичних картица за превоз.
"А где да купим карту?”, прво је питање путнице упућено контролорима на стајалишту код Градског завода за јавно здравље у Булевару деспота Стефана.
Обишла је више трафика у близини, али нигде није нашла ни папирну дневну, ни пластичну неперсонализовану картицу. У журби улази у аутобус на линији 43, а како не би ризиковала да плати казну, јер пред њом је пут до Котежа, пазари код возача карту за једну вожњу која кошта 150 динара.
Бус плус: Није несташица картица
Компанија "Апекс", која одржава Бус плус систем, саопштила је да не постоји несташица пластичних Бус плус картица већ само "тренутни застој" у ланцу снабдевања.
Ова Београђанка само је један од путника који су се јуче и прекјуче жалили да на киосцима нема "бус-плус” карата.
"Нестало јутрос”, "Немамо од синоћ”, "Тражили смо, али још нам нису послали”, гласили су одговори продаваца.
– Нисам веровао да ће се икада догодити да будемо у дефициту са "бус-плус” картицама. Изгледа да су многи озбиљно схватили контроле и најаве да ће путнике приводити комунална полиција – коментар је пензионера који је у Булевару деспота Стефана редовно чека "шеснаестицу” до Карабурме.
– Многи који би се „шверцовали”, а често пролазе овуда, знају да је контрола на овим станицама редовна. Зато изађу на време и сачекају аутобус у којем нема провере, или на крају плате карту – тврди пензионер са Карабурме.
За разлику од њега, који и даље за годишњу карту издваја 407 динара, велики број путника, нарочито оних који користе неперсонализоване картице, још је збуњен променом тарифног система, пише Политика. Додатну нејасноћу уноси и то што део валидатора у појединим возилима још није софтверски подешен за нови тарифни систем за неперсонализоване картице, па њих понекад није могуће исправно учитати.
– Користим неперсонализовану пластичну картицу и када сам је прислонила на дисплеј очекивала сам да ми скине 89 динара и да се за ту цену возим сат и по, како су рекли. Уместо тога уређај уопште није препознао моју уредно допуњену исправу. И шта би било да је ушла контрола? – пита путница са линије 96.
Једна од мера коју су контролори на појединим линијама почели да примењују са увођењем новог тарифног система јесте и блокада валидатора по њиховом уласку у возило. Такав поступак својевремено је уведен како путници који намеравају да се "шверцују” не би стигли да овере карту тек када виде контролу у возилу. Али дешава се да контролори не изађу на првој следећој станици, а валидатор остане блокиран. Путници који тада уђу не могу да очитају карту.
Управо то се десило Београђанину који је ушао у аутобус на линији 65 преко пута Палате "Србија”.
– Када сам прислонио картицу на валидатор, преко екрана сам видео велики натпис „контрола”. Апарат није реаговао, а потом ми је пришао збуњени контролор, извинио се и одблокирао уређај како бих могао да очитам своју исправу – сведочи путник из новобеоградског Блока 21.