НЕСТВАРНО? : И наши возови ће ићи 160км/х
Захваљујући обнови железнице из руског кредита, коначно ће возови моћи да возе брзином 160 на сат, пишу "Вечерње новости".
Из Русије су у железничку станицу Рума стигле 72 најсавременије машине за ремонт пруга. Чувају их безбедносне службе "Железница Србије“, а до краја јула биће испоручено још 33. Ова механизација, како за "Новости“ открива Драгољуб Симоновић, генерални директор "Железница Србије“, биће прво ангажована на модернизацији шест деоница Коридора 10, укупне дужине 112 километара.
После почетка изградње другог колосека од Београда до Панчева, обнова Коридора 10 је други пројекат, који стартује у овој години из руског кредита вредног укупно 800 милиона долара.
"Када завршимо радове, имаћемо модерне, двоколосечне пруге на делу Коридора 10. Примера ради, од Београда до Новог Сада стизаће се за 40 минута, а превоз железницом је два пута јефтинији од аутобуског", истиче саговорник "Новости".
Механизација из Русије је највећи грађевински потенцијал икада забележен на пругама у Србији, каже Симоновић.
"Са таквим машинама не само што ми до сада нисмо имали прилику да радимо него и земље у ширем окружењу. Прве деонице где почиње модернизација Коридора 10 су Рума - Голубинци, и Сопот Космајски - Ковачевац где радови стартују крајем октобра. Рок за завршетак посла је седам месеци. То ће бити прве деонице на Коридору 10, на којима ће после обнове возови моћи да саобраћају брзинама од 160 километара на сат", објашњава он.
Трећа деоница је Мала Крсна - Велика Плана, а у другој половини следеће године радиће се и Винарци - Ђорђево, Врањска бања - Ристовац и Бујановац - Букаревац. Како наводи Симоновић, руска механизација користиће се и на осталим пројектима који се финансирају из руског кредита, а то су модернизација пруга Београд - Панчево, Београд - Бар и Стара Пазова - Нови Сад.
На питање зашто се чека октобар за почетак радова на Коридору 10, ако је механизација већ у Србији, Симоновић каже да постоји процедура, која мора да се испоштује. А то значи да се потпише анекс 2 уговора о кредиту за деонице на Коридору 10. Симоновић очекује да ће тај посао бити завршен за 10 до 15 дана. Потом, неопходно је "зелено светло“ Владе Србије на тај анекс и да се обезбеди учешће од 15 одсто, што је наша обавеза за сваки од пет пројеката, који се финансирају из руског кредита. Наравно, анекс треба да одобри и руска страна. На ту процедуру "губи се“ најмање два месеца.
"По мом доласку на чело 'Железнице', пре годину и по дана, за врло кратко време потписали смо главни уговор за руски кредит. Руси су сада можда мало незадовољни што још нисмо парафирали анекс 2. Јер, нисмо успели са руском страном да усагласимо цену радова, али верујем да ћемо то брзо да одрадимо и да су преговори у завршној фази. Тај анекс смо поделили на два дела, прво да завршимо посао за три деонице на северу, а онда и за преостале три на југу, које ће се ионако радити следеће године", објашњава Симоновић.