Нове анализе сузиле потрагу за несталим авионом
КАНБЕРА - Потрага за путничким авионом "Малејжа ерлајнза", несталим почетком ове године на југу Индијског океана, сада је сужена на основу последњих анализа.
Истрага узрока пада авиона не може да почне док се не нађу олупина и регистратори података о лету и разговору у пилотској кабини, рекли су јутрос званичници. По речима вицепремијера Аустралије Ворена Труса, анализа покушаја авиокомпаније да успостави сателитску везу са својим авионом 8. марта, када је нестао, "указује да се летелица можда окренула на југ раније но што смо претходно очекивали".
Трус и министар саобраћаја Малезије Лиу Тионг Лаи потписали су данас у Канбери меморандом о сарадњи у истрази нестанка боинга 777 на лету 370. Према споразуму, две земље деле трошкове истраге, која сада улази у скупу фазу.
Авион је нестао са 239 људи пошто је, летећи из Куала Лумпура за Пекинг, скренуо с курса и сатима летео у сасвим супротном смеру.
Малезија сноси укупну одговорност за истрагу удеса, а Аустралија за потрагу у зони Индијског океана у којој се сматра да се авион срушио, на око 1.800 километара западно од њене обале. За подводну истрагу анагажована је холандска фирма Фугро, која ће посао почети у септембру.
У потрази ће учествовати три брода са подводним роботима, сонарима, ехо и видео-опремом, рекао је Трус. За испитивање подморја површине 60.000 квадратних километара биће потребно до годину дана, а цела операција ће коштати 48 милиона долара.