ОПЕРСКА НОВА ГОДИНА: Гала концерт Народног позоришта уз пиштаљку и баханал (ФОТО)
Као и сваког 13. јануара Народно позориште организовало је Новогодишњи гала концерт. Двадесети јубиларни (традиција је почела 1995. године), новогодишњи Гала концерт првака, солиста, Оркестра и Хора Опере Народног позоришта у Београду доказао је, као и сваки претходни, да је публика жељна уживања у оперским нумерама.
У оквиру програма, публика у препуној дворани уживала је у популарним аријама, дуетима, квартетима, секстетима и хорским извођењима из богатих опуса највећих светских композитора – Ђоакина Росинија, Ђузепеа Вердија, Гаетана Доницетија, Ђакома Пучинија, Камија Сен-Санса, Франческа Чилее...
На репертоару су биле теме из опера "Семирамида", "Дон Пасквале", "Боеми", "Мефисто", "Самсон и Далила", "Весела удовица", "Набуко", "Лучија од Ламермура", "Отело", "Турандот", "Норма", "Макбет", "Аида"...
Нажалост, морамо да се осврнемо и на саму публику. Прерадићемо речи новинара из "Зоне Замфирове" па ћемо рећи да ће много воде протећи Дунавом док наша публика не схвати важност позоришног бонтона – без гласних коментара, фотографисања са блицем или стављања гардеробе и ташни на пултове галерија одакле могу некоме пасти на главу.
Наступили су Гордана Томић, Софија Пижурица, Владимир Андрић, Александра Стаменковић Гарсија, Иванка Раковић Крстоношић, Ненад Чича, Вук Зекић, Дејан Максимовић, Драгољуб Бајић, Наташа Јовић Тривић, Душан Плазинић, Ненад Јаковљевић, Љубица Вранеш, Данило Стошић, Миодраг Д. Јовановић, Сања Керкез, Јасмина Трумбеташ Петровић и Ана Рупчић и то под сигурним диригентским вођством директорке опере Ане Зоране Брајовић, Зорице Митев Војновић и Ђорђа Павловића.
Концерт је почео одлично изведеним "Баханалом" из Сен Сансовог балета "Самсон и Далила", под диригентском палицом Ане Зоране Брајовић. Уводне источњачке ноте из солоа обое створили су адекватну слику скидања велова и дали су још већи акценат Колесниковом муралу "Баханалија" на таваници гледалишта.
Препуно Народно позориште одјекивало је честиткама упућеним солистима и ансамблима Хора и Оркестра. Судећи по трајању аплауза – београдска публика одушевила се дуетом Америс и Аиде из Вердијеве опере, у извођењу Ане Рупчић и Наташе Јовић Тривић. Пиано Ане Рупчић остаће упамћен као један од најбољих тренутака овог концерта.
Бас Драгољуб Бајић још једном је приредио комплетан шоу, па је овај пут Мефисто у црвеној кошуљи имао и црвену пиштаљку којом је дочарао звиждање усијаног пакла.
Последњом нумером на концерту, Хор је поново доказао шта може, извевши завршно коло из "Ера с онога свијета" Јакова Готовца, после више од 25 година. Тако се на Великој сцени орило чувено: "Што на небу сја високо: мјесец је ил' сиви сокô?"
Наравно, какав би то новогодишњи концерт био да није завршен једном од највеселијих арија – и то из Штраусовог "Слепог миша".
Вече је било у знаку шампањца, па вас и ми поздрављамо строфом из ове предивне опере и желимо вам срећну нову оперску годину!
"У част, у част
од јутра па до тмина,
тај суверен свој шири глас
цео свет зна му част
славно је шампањац преузео сву власт!"
Прочитајте и:
ОДЛАЗАК НАЈБОЉЕ КАРМЕН: Преминула руска оперска дива Елена Обрасцова
ОПЕРСКА НОВА ГОДИНА: Концерти у Београду и Новом Саду
ДОБРО ДОШЛИ У НАРОДНО ПОЗОРИШТЕ: Уметност под будним оком Талије! (ФОТО)