ПАРИСКИ САЛОН АУТОМОБИЛА: Фиат 500 постао crossover
Фиат наставља са ширењем фамилије 500, те је након обичног, Ц, Л (две варијанте) сада дошао на ред и слово X, тј Фиат 500X.
Фиат је пред салон аутомобила у Паризу озбиљно подгрејао атмосферу са гомилом "процурелих информација" а након тога су дошле рекламе и видео клипови који су наговештавали нешто потпуно ново. Разлог је једноставан, Фиат 500X припада Crossover сегменту, једном од најбрже растућих на тржишту, а Фиат је на овом пољу помало закаснио са својим моделима
Фиат 500X је дефинитивно занимљиво возило и по обичају боље се сналази у граду него на неком сеоском путу, а не дај боже да уђете са њиме у блато. Фиат је спремио два модела за купце, градску и теренску верзију где теренску схватите условно мада ће Фиат у овај модел уградити "Дриве modd селецтор" који ће омогућити возачу да бира између три различита начина рада( Ауто, Спорт, All Weather) вешања, кочница, управљача и преноса снаге. Такође треба рећи да Фиат 500X дели велики број система са Јееп Ренегаде, па нас и не чуди што ће бити произведени у истој фабрици, Мелфи италија.
Оно што 500X издваја од конкуренције је избор од неколико десетина погонских агрегата које ће Фиат нудити уз овај ауто. Ту би издвојили 1.4 Турбо МултиАир II снаге 104 kW, односно 140 КС упарен са 6-степеним ручним мјењачем и погоном на предње точкове, те два дизел МултиЈет II мотора запремине 1.6 и 2.0 литара снаге 90 kW, односно 104 kW, тј. 120 и 140 КС. Први ће долазити са шестостепеним ручним мењачем и погоном на предње точкове, а други са новим деветостепеним аутоматским мењачем и погоном на сва четири точка.
Фиат касније планира да понуди 1.6 E-torQ мотор снаге 82 kW (110 КС) са петостепеним ручним мењачем те погоном на предње точкове, као и 1.4 Турбо МултиАир II погонски агрегат снаге 127 kW, односно 170 КС, упарен с горе поменутим деветостепеним аутоматским мјењачем и погоном на сва четири точка. Врх понуде ће чинити варијанта са 2,4 литарским Тигерсхарк мотором снаге 137 kW, односно 184 КС, који ће такођер долазити са 9-степеним аутоматским мењачем и погоном на сва четири точка.
Фиат 500X је дугачак 4,25 м, широк 1.8 м и висок 1.6 м, а запремина пртљажника износи 330 л. По ономе што се можете видети на сајму ентеријер ће бити класичан, са доста ситница које би требало да оставе утиска на купце и на неки начин оправдају вишу цену.