По свету потрошимо милијарду долара
Српски туристи ће и ове године, упркос кризи са којом се сусреће наша економија, из земље изнети више од милијарду долара.
Готово је традиција да туристи из Србије највише новца оставе Грчкој, подаци показују чак 150 милиона евра. На другом месту је Немачка, којој оставимо око 80 милиона евра, а на трећем месту Турска са више од 60 милиона евра.
Упоредо са порастом броја наших туриста у иностранству, већ годинама пада и број домаћих гостију у Србији. Упркос томе, кампања "Путујте по Србији" увек се води за стране госте, нарочито младе и слабоплатежне, наводи се у листу "Новости".
"Докле год држава не примени рецепт који користе остале туристичке земље, број домаћих туриста ће падати, а већу зараду од страних нећемо имати", каже Милан Лаиновић из УО ЈУТА и председник Уније туристичких асоцијација Југоисточне Европе.
"Хрватска, Турска, Тунис, Египат и остале земље дају новац по глави доведеног туристе. То није тајна. Када се на високом нивоу донесе одлука и одреди стратегија, као што је Македонија направила чудо са холандским туристима у Охриду, све агенције ће се окренути довођењу а не одвођењу туриста."
Балканско удружење агенција планира да доводи стране госте, јер пажњу добро платежних туриста не може да задржи само једна земља. Проблем је што остале земље својим агенцијама дају бенефиције, а националне авиокомпаније карте. У агенцијама кажу да и даље нико нема интерес да доводи стране туристе, јер се на државном нивоу годинама туризмом баве људи који нису из производње.
"Морамо да унапредимо туристичку индустрију, пошто запошљава највише нових људи, јер је то директан извоз", каже Миодраг Поповић, директор Туристичке организације Србије.
"Флашица киселе воде коју попије туриста је као извезена роба без трошкова транспорта, царине и маркетинга. Неопходни су значајни подстицаји за промоцију и развој туризма и да ова индустрија буде третирана као извозник. Ако почнемо са повраћајем ПДВ по реализованом путовању, за годину дана бисмо зарађивали две милијарде, а већина агенција би доводила а не одводила туристе. Сада агенције на рецептивном туризму губе".