ПРОВЕРИТЕ КОЈОЈ ЗОНИ ПРИПАДАТЕ? Од ње зависи цена карте за градски превоз
За мање од десет дана Београд ће бити подељен на четири зоне, па ће и градски превоз бити тарифиран у складу са новим "границама".
Житељи ободних делова Београда ће се посебно радовати. Од 1. октобра цена карата ће за 80 процената грађана који се возе приградским саобраћајем бити нижа и до 45 одсто.
Прва зона обухватаће ужи центар престонице, укључујући насеља Браће Јерковић, већи део Миријева, део Новог Београда до Блока 45, део Земуна до Саобраћајно-техничке школе, као и Устаничку улицу, пишу Новости.
У "зони 2" наћи ће се шире градско подручје укључујући Сурчин, Падинску скелу, Винчу, Бели Поток, Бољевце, Липовичку шуму, Рипањ и Гроцку. У "тројци" су Барајево, део Гроцке, Обреновац и Сопот, а у "четворци" Лазаревац и Младеновац.
Иако су се творци новог система трудили да у територијалном прекрајању и тарифирању буду праведнији у односу на постојећи систем, пропуста има. Рецимо, путник који би од Бањице хтео да стигне до Бановог брда, а има месечну карту за прву зону, мораће да доплати уколико користи линију 50, јер пролази кроз Раковицу која је друга зона. Или да изабере неку другу линију и преко центра града, стигне до жељене дестинације.
Плаћање и мобилним телефонима
Београд ће, како је навео Митровић, од 1. октобра бити пети град у Европи који ће имати могућност плаћања карте мобилним телефоном.
- Потребно је скинути апликацију, мобилни телефон се прислони на дисплеј валидатора и он наплати карту. Очекујемо да ће карта до краја године моћи да се плаћа и платним картицама - објашњава Митровић.
Судећи по мапи коју су направили саобраћајни стручњаци, у срцу Београда су и Кванташка пијаца, Котеж, Борча, па и део Земуна, док су Жарково, Видиковац, Канарево брдо и Миљаковац смештени у "двојку". И Миријевски булевар је граница апсурда која дели ово насеље на прву и другу зону.
Измене ће подразумевати и једнаке цене карата за исте дестинације невезано за то да ли се путници возе возилима ГСП, "Ласте" или приватних превозника. Најјефтинија опција за плаћање превоза, као и до сада, јесте куповина месечне карте.
За кориснике који се возе у све четири зоне, цена ће бити снижена са садашњих 7.740 на 4.990 динара - најавио је приликом представљања новог система Угљеша Митровић, директор Дирекције за јавни превоз.
- Месечна карта за запослене у првој зони појефтиниће за 285 динара и коштаће 2.990 динара, за оне који путују до друге зоне нема промена, радници у трећој ће плаћати 3.890 динара, а они из четврте 4.990, односно 2.750 динара јефтинију карту. Повлашћене категорије ће за месечну карту издвајати од 30 до 1.170 динара мање у зависности од зоне - објаснио је Митровић.
Више контролора по возилима
- Контроле ће бити појачане, с обзиром на то да су карте појефтиниле. Није циљ кажњавање, већ да се карта плати јер одвајамо велика средства за градски превоз. Куповином карата повећавају се средства којима се улаже у квалитет и нова возила - најавио је Угљеша Митровић и додао да је од 500.000 људи из приградских општина до сада само 20.000 куповало карту.