Шта пилоти не желе да знате
Покушајте да уживате у вашем лету после ових информација.
Ако имате паничан страх од летења, можда би требало да прескочите овај текст.
Има много информација везаних за комерцијалне летове које вам нису познате и које, да их знате, ако вас не би одвратиле од летења авионом, онда би учиниле да се током вашег следећег лета осећате прилично непријатано.
Ако ипак одлучите да прочитате овај текст онда имајте у виду да сваке године милиони људи користи авионски превоз и да су проблеми, када се узме у обзир број путника и летова и под каквим условима се ова путовања некада одвијају, заиста минимални. Авионске несреће се дешавају али када се упореди број путника погинулих у саобраћајним несрећама током једне године са бројем погинулих у авионскин несрећама, испада да је безбедније путовати авионом него аутомобилом.
Ево пар чињеница о авионском саобраћају које вам до сада вероватно нису биле познате:
Авион се нађе у активној писти грешком барем 1000 пута годишње.
Ваша кафа у авиону се прави од исте воде која излази из лавабоа у тоалету и нека кафа има ниво бактерија који је 100 пута већи од дозвољеног Владиног лимита.
Ваш пилот и кабинско особље су обично јако уморни јер им је дозвољено да буду на дужности и до 16 сати без престанка. Неки пилоту су деконцентрисани током лета јер користе своје мобилне телефоне и лаптопове. 2009. године два пилота су била толико заузета својим лаптоповима да су прелетели своју дестинацију за 150 миља.
Пилот и копилот увек једу различиту храну током лета за случај да неко од њих двојице добије тровање храном.
Муња ће ударити авион у просеку једном годишње, срећом па такви догађаји нису проузроковали пад авиона у последњих 40 година.
Многе велике авионске компаније изнајмљују пилоте на лизинг, па се зато немојте чудити зашто некад ваш лет траје дуже од предвиђеног јер ваши пилоти су изнајмљени на сат.
Пилоти праве грешке стално, греше у вези брзине, висине и слетања авиона и још неких ствари али углавном им контрола на време скрене пажњу па онда никоме не говоре о својим грешкама. Пилоти су стално под притиском да носе мање горива него што они мисле да је потребно јер авиони сагоревају више горива ако носе већу тежину горива.
Капетан лета има неограничену власт када се врата авиона затворе и нађете се у ваздуху. Он може да хапси, да кажњава, па чак и да преузме тестамент преминулог путника.
Што се тиче масака са кисеоником, треба знати да кисеоника има само за 15 минута али да је то сасвим довољно да пилот спусти авион на висину на којој можете дисати нормално.
Много терета се превози комерцијалним летовима, укључујући и превоз људских остатака, тако да се немојте изненадити ако се посмртни ковчег нађе на истом лету на ком сте и ви.
Када слећете ноћу, пилот пригуши светла у случају да морате да се евакуишете док слећете, тако су ваше очи већ навикнуте на таму и можете да видите изван авиона.
За све вас који се плашите летења авионом, треба да знате да је већина комерцијалних авиона може да лети и са само једним мотором, а и ако су му оба мотора искључена, авион може да клизи ваздухом још доста дуго.
Зато се опустите и уживајте у лету.