Величанствен завршетак оперске сезоне
Поводом завршетка 145. сезоне, у недељу 29. јуна, на Великој сцени Народног позоришта, београдска Опера приредила нам је још један изврстан Гала концерт.
За диригентским пултом смењивали су се Зорица Митев Војновић, Ана Зорана Брајовић и Ђорђе Станковић.
Концерт је отворен Увертиром из "Набука", па је тако на самом почетку оркестар ове куће поново показао свој квалитет и подсетио нас зашто су музичари из овог ансамбла најцењенији у својој струци.
Док су се иза хорског ансамбла смењивали снимци из представа, за шта је био задужен Петар Антоновић, Ивана Драгутиновић Маричић бриљирала је редитељским решењем за овај концерт. Наравно, у томе су јој свесредно помогли солисти који су шармом освојили публику у препуној сали.
Уз прве тонове арије "Вива ил вино spumeggiante" из Маскањијеве "Кавалерије Рустикане", на сцену је изашао конобар са чашом шампањца којом је тенор Александар Дојковић наздравио присутнима. На крају арије, конобар је донео још једну чашу за диригентицу Митев Војновић. Уз весело куцање чашама, концерт је почео уз осмехе задовољне публике.
Наступили су, редом, Владимир Андрић, Александар Стаматовић, Ана Рупчић Петровић, Александра Ангелов, Љуба Поповић, Драгана Поповић, Милош Ђуричић, Светлана Несторов, Драгољуб Бајић, Љубодраг Беговић, Александар Пантелић, Сузана Шуваковић Савић, Иванка Раковић-Крстоношић, Данило Стошић, Татјана Митић, Душан Плазинић, Миодраг Д. Јовановић, Јасмина Трумбеташ Петровић, Наташа Јовић Тривић и Стефан Павловић.
Највеће овације публике заслужили су сопран Јасмина Трумбеташ Петровић (арија Тоске из истоимене Пучинијеве опере), мецосопран Наташа Јовић Тривић (арија Принћипесе из "Адријане Лекуврер") и бас Драгољуб Бајић, који је уз два групна наступа (финале И чина "Севиљског Берберина" и Тријумфална сцена из Вердијеве "Аиде"), очарао присутне аријом Дон Базилија из Росинијевог "Севиљског Берберина".
Поред маестрално изведене арије, Бајић је феноменалном глумом, певајући о клевети, изнео и кишобран на сцену који је у једном тренутку дао диригентици Ани Зорани Брајовић у замену за диригентску палицу. Арију је завршио држећи штапић, док је Брајовић успешно дириговала дугачким црним кишобраном.
Посебне похвале заслужује ансамбл Хора београдске Опере који је извео Хор матадора и циганки ("Травијата", Верди), Хор морнара ("Холанђанин луталица", Вагнер) и Хор Јевреја ("Набуко", Верди), уз наступе са солистима (Хабанера из "Кармен", Inneggiamo из "Кавалерије Рустикане", Тријумфална сцена...). Невероватан квалитет хористи су показали и гостовањем у Италији ове сезоне, на престижном фестивалу духовне музике, али и извођењем опера у Виминацијуму и Нишу, у оквиру прославе годишњице Миланског едикта, као и дела "Ин хоц сигно" (у оквиру завршне мафинестације обележавања 1700 година од доношења Миланског едикта).
У овој сезони одиграно је 58 оперских представа, пред 21.036 гледалаца. У октобру нас чека почетак 146. сезоне, а о изненађењу које ће нам Народно позориште приредити причали смо са помоћником управника и прваком Опере, господином Александром Стаматовићем.
- Имали смо ове године више оперских пројеката. Јако ми је интересантан "Холанђанин луталица", зато што је то после 35 година, ако се не варам, изведено на нашој сцени. Свака озбиљна оперска кућа мора да има једног Вагнера, као и, по мом мишљењу, Рихарда Штрауса, што ћемо сада обнављати. Он је већ на репертоару, али се није играо једно дуже време. То су, могу да кажем, представе за музичке сладокусце.
То није класичан репертоар, попут Вердија – такозваног "гвозденог" репертоара – Аида, Набуко, Трубадур... Мени је јако драго што је тај "Холанђанин Луталица" поново изведен и стављен на репертоар. Маестро Савић је то успео изванредно да среди – то је јако тешко и диригенти, генерално, беже од тог дела, а маестро Дејан Савић успео је то да утегне и среди тако да се може рећи да је то једна од наших најбољих представа.
- Добро је да сте ме то питали. Желим вама премијерно да откријем да планирамо почетак сезоне 4. октобра Гала концертом на Тргу републике. То нам је одавно у плану, али имали смо неких перипетија... треба изнајмити бину која је јако скупа. Мислим да смо сада на добром путу да нађемо и донаторе који ће нам помоћи, уз подршку Скупштине града која ће нам обезбедити простор, струју. Наравно, морам да се оградим, то је 99% сигурно јер се никад не зна и никад не може све да се дотера до танчине, јер су у питању знатна финансијска средства.
- Ја морам да најавим да ћу у следећој сезони певати Скарпију у "Тоски" и Јоханана у "Саломи" Рихарда Штрауса која се планира у децембру.