Вербић: Из матуре извући поруке за промене
БЕОГРАД - Министар просвете, науке и технолошког развоја Срђан Вербић сматра да се не може говорити о добрим резултатима система образовања само на основу броја бодова за појединачне тестове, већ је важније да се види шта ученици знају или не знају да би се из тога извукле поуке за измене у наставном плану и програму за следећу годину.
"Прерано је говорити о томе, не само за овогодишњи завршни испит, него генерално - завршни испит још није развијен да би тај број нешто значио у смислу квалитета показаног знања", рекао је Вербић.
"Оно о чему ми можемо да говоримо сада је, заправо, начин реализације где су сви актери показали да можемо да будемо одговорнији и да можемо заиста да спроведемо процедуру до краја, почевши од наставника, директора, родитеља, ученика и то у ситуацији која није била једноставна због протеста ученика и наставника, као и поплаве", додао је Вербић.
Министар је казао да се показало је да је завршни испит само један сегмент школовања, исто као и оцењивање, као и неки други испити у школама. "Када говоримо о томе да завршни испит треба више да личи на ПИСА тест, не мислим на тип задатака и не мислим на начин спровођења. ПИСА тестирање је захтевно, ако бисмо говорили о новцу то би коштало 10 до 20 пута више од завршног испита, када бисмо покушали да направимо наш ПИСА тест", истиче Вербић.
Он је изнео мишљење да је оно што може да се уради да се поклони више пажње провери знања, што би дало податке о томе шта треба променити у школи, а не да на основу тога само рангирамо ученике за упис у средњу школу.
"Ове године смо видели да се 67 одсто ученика уписало у школу по првој жељи, то значи да оно што су желели то су показали као своје могућности и тест у том смислу није био претерано потребан. Потребан је зато што има ученика који су нереални у својим жељама, који би уписали неку школу која њима не би значила ништа, само родитељима и због тога је потребно да постоји селекција", објаснио је министар Вербић.