ЗАШТО ЈЕ КОКА КОЛА ЦРВЕНА, ФЕЈСБУК ПЛАВ? Како су познати брендови добили боје логотипа (ФОТО)
Прочитајте занимљиве одговоре компанија зашто су се одлучиле за одређену боју.
Зашто је лого Кола Коле црвен?
Средином деведесетих година 18. века компанија је почела да боји бурад за сируп у црвену боју како би током транспорта порески службеници могли да уоче разлику између њиховог пића и алкохола. Компанија је чак и свој први часопис, издат 1924. гдине, назвала "The Ред Barrel" (Црвено буре).
Зашто је Гугл у дугиним бојама?
Боје Гугла упућују на разиграност, посебно редослед боја. "Одлучили смо се за основне боје, али нисмо хтели да их поставимо у класичном редоследу и обојили смо Л секундарном бојом, што је у складу са идејом да се Google не придржава правила" - рекла је Ruth Цедар, графичка дизајнерка која ја је осмислила лого.
Зашто је лого Фејса плав?
Фејсбук је плав и бео зато што је Марк Закерберг далтониста за црвено-зелене нијансе. То значи да Марк најбоље види плаву боју, као што је и сам једном приликом изјавио: "Плава је најбогатија боја за мене, ја видим све нијансе плаве."
Зашто је Јаху љубичаст?
Према компанији "Фаст", суоснивач Јухуа Дејвид Фило отишао је 1995. у продавницу да купи фарбу за зидове канцеларије, а онда се прича рачва на две стране - једна је та да је угледао љубичасту фарбу на попусту, а друга да је фарба била сива, али да је под јаким флуоресцентним светлом изгледало као да је канцеларија љубичаста.
Зашто је лого BMW-a плаве и беле боје?
Гласине су говориле да логотип BMW-a представља резање крила пропелера кроз плаво небо. Погрешно! Квадрати представљају боје Слободне Државе Баварске.
Старбакс је користио смеђу боју логотипа. Зашто су је променили у зелену?
Директор Старбакса Howard Schultz отворио је свој кафић и назвао га II Гиорнале. Он је отворио кафић јер није успео уверити власнике Старбуцкса да уведу espresso у ценовник. Године 1987. изворни власници Старбакса су продали компанију Шултс, који је представио нови лого компаније. ”Лого је мешавина боје сирене Старбакса и II Гиорнале кафића”, рекао је Шултс.
Зашто је Ланд Ровер одлучио да му лого буде баш зелене боје?
Постоји мит да је Ланд Ровер добио боју по години у којој се утркује; тако су британски спортски аутомобили добили зелену боју, док су се Италијани тркали у црвеним аутомобила. Ланд Ровер има пословни простор у зеленој боји, па су одлучили да и сама боја аутомобила буде зелена. Логотип је изворно светле зелене са црвеним словима, а онда светлозелена са жутим словима, да би светлозелена била замењена тамнозеленом.