Зашто преко "Пупина" само 50км/х?
БЕОГРАД - Протеклих дана у јавности се покренуло питање зашто је брзина кретања возила на Пупиновом мосту ограничена на 50 километара на сат.
Када је реч о брзини кретања возила на тој саобраћајници, ЦИП је као пројектант у потпуности испоштовао пројектну геометрију задату Планом детаљне регулације и Пројектним задатком, кажеенерални директор Саобраћајног института ЦИП-а Милутин Игњатовић.
"Овим документима, на банатској страни је предвиђена ширина средњег разделног појаса од два метра са стубом јавне расвете, што ограничава брзину на 50 км/х. За већу брзину од 50 км/х потребна је и већа ширина разделне траке са еластичном оградом, што је пројектант и указивао инвеститору на почетку израде документације", каже Игњатовић.
Према речима Игњатовића, на земунској страни је брзина ограничена на 50км/х због честих раскрсница у нивоу, а брзина на мосту није ограничена на 50 км/х због самог моста већ је прилагођена брзини предвиђеној за целу саобраћајницу.
"Овде треба напоменути да је реч о градској саобраћајници дужине свега 20 км на којој су предвиђене раскрснице у нивоу и у зони где се планира развој различитих садржаја, тако да брзина од 50 км/х одговара намени те саобраћајнице и будућем окружењу", додао је Игњатовић.
Пупинов мост ће омогућити развој нових насеља и инвестиција, каже Милутин Игњатовић.
Он је рекао и да ке тај мост један је од највећих грађевинских подухвата у последњих неколико деценија у Србији.
ЦИП је урадио идејни и главни пројекат за саобраћајницу Северна тангента са новим мостом преко Дунава између обала Земуна и Борче, који је понео име нашег славног научника Михајла Пупина.
"Та "моћна" саобраћајница са по три траке за сваки смер вожње, као и бициклистичким и пешачким стазама са обе стране, повезује Нови Београд и Земун са насељима на левој обали Дунава, чиме су створени услови за интензивнији развој нових насеља и инвестициона улагања", истиче Игњатовић.
"Такође, мост Земун - Борча ослобађа градско језгро Београда од теретног саобраћаја. Ова саобраћајница повезује Коридоре 10 и 11 односно веза је са будућим аутопутним правцем Панчево - Вршац - Темишвар и осталом саобраћајном инфраструктуром банатског округа", рекао је Игњатовић.
Због свега тога ће, како је навео, Северна тангента и мост преко Дунава имати велики привредни и еколошки значај, преноси б95.
Београд је након 79 година, када је отворен Панчевачки мост, добио други мост на Дунаву.
За саобраћај су отворене приступне саобраћајнице од тзв "Лакат кривине" у Земуну до Зрењанинског пута, заједно са Зрењанинском петљом.
Приступне саобраћајнице ће укупно бити дуге 21,6 километара и део од Зрењанинског пута до Панчевачког пута биће завршен у септембру 2015. Тај мост ће бити веза са путним Коридорима 10 и 11.
Укупна вредност моста са приступним саобраћајницама је око 260 милиона долара, а од тог износа 85 одсто кредитира кинеска Ексим банка, док преосталих 15 одсто обезбеђују држава Србија и Град Београд.
Прочитајте и:
Овуда ће се кретати нова линија 85 преко Пупиновог моста (МАПА)
Овако је било на првој вожњи линијом 85 преко новог моста (ФОТО)