Боинг гаси производњу свог 747 џамбо џета
Тешке мере...
Блоомберг извори кажу да ће Боеинг окончати производњу свог легендарног 747 јумбо јет-а (тачније 747-8) за отприлике две године.
Портпарол произвођача авиона није потврдио или демантовао гашење, рекавши да је за испуњење наруџбина остало „више од две године“ производње. Међутим, Блоомберг је указао на знакове сигурног заустављања у „суптилним променама формулација“ финансијских извештаја.
Сви произвођачи аутомобила "тону", а Тесла одолева
Крај једне ере
Иако не постоји званично објашњење за потез, није тајна да се Боеинг суочио и са непријатељским тржиштем и са сопственим проблемима. Чак и пре пандемије, индустрија авиопревоза се померала ка мањим, економичнијим јет-овима са два мотора попут 787 Дреамлинер. Преосталих 15 неиспуњених 747 наруџбина намењено је за теретну употребу, а 12 се упутило ка УПС-у. Авион 747-8 је такође каснио и прелазио буџет, а верује се да није профитабилан од 2016. Последња путничка поруџбина била је за Аир Форце Оне 2017. године.
Упркос томе, крај производње 747 затворио би велико поглавље историје ваздухопловства. Авион 747 је у употреби више од 50 година, а са радом је почео у ПанАм-у у јануару 1970. Био је то један од најпопуларнијих јет-ова са већим путничким простором и са око 1.571 наруџбина, а његов изразити горњи део учинио га је одмах препознатљивим међу путницима. Авион 747 ће још неко време летети, али његово време очигледно се ближи крају.