ЧЕЛНИЦИ ФЕЈСБУКА СЕ КОНАЧНО ОГЛАСИЛИ: Откривено шта ће бити са "ракетом" - највећом новином у историји
Промене које су многе изнервирале.
Фејсбукова "ракета" (Explore феед) лансирана је прошле недеље на глобалном нивоу. Већина људи широм света ову опцију има само као додатак у букмарковима на левој страни где се налазе пречице. Међутим, у шест држава ситуација је другачија, а међу њима је и Србија, где су све објаве страница премештене из "news феед-а" у нови "explore феед", тако да корисници када се улогују виде само објаве пријатеља и спонзорисане постове, све док не кликну на "ракету".
Иако се спекулисало да ће се подвојеност "news феед-а" у наредном периоду применити и на остатак света, званичници Фејбука су се огласили и тврде другачије. Новине на Фејсбуку су изазвале негативне реакције, поготово малих медијских кућа које не могу да приуште плаћене објаве, а поводом спекулација јуче су се огласили представници ове друштвене мреже и појаснили о чему се ради.
Шеф "news феед-а" Адам Мосери каже како ову акцију дељења "news феед-а" на плаћени и неплаћени у компанији тренутно немају план да исто прошире на остале земље. Циљ тестирања је да се види има ли смисла одвојити на Фејсбуку места где ће људи бити у контакту са својим пријатељима и породицом од места где ће читати вести и друге објаве разних страница.
Мосери напомиње и да је "explore феед" у овом случају искориштен као место где ће се појављивати неплаћени садржај страница, али да му иначе то није примарна сврха. То би требало да буде место на којем ће Фејсбукови алгоритми аутоматски сваком кориснику приказивати садржај који би га могао занимати, а с којим иначе не би ступио у контакт путем редовног "news феед-а".
За сада Фејсбук жели овим тестом само да разуме жеље својих корисника, а мали издавачи не би требали страховати да ће ускоро морати плаћати за сваку објаву уколико желе да је види иоле битнији број корисника. За даљу будућност, пак, нико ништа не гарантује, поготово јер Мосери није хтео одговорио шта ако тест покаже да корисници воле нове промене на највећој друштвеној мрежи.