ХИЉАДЕ ДОЛАРА! Ево колико је пад Фејсбука коштао људе широм света!
Тешке финансијске последице.
Џејсон Вонг изабрао је погрешан дан да наручи нове залихе за свој посао продаје лажних трепавица.
Прекјуче смо имали прилику да доживимо још један пад Фејсбука који је трајао неколико сати, а Вонг је планирао да у том периоду пусти рекламе на Фејсбуку и Инстаграму како би обавестио људе да му је стигла нова роба, али и да укључи неколико инфлуенсера који би такође писали о томе.
Постови су се појавили, али мало ко их је видео.
Вонг процењује да су га проблеми са Фејсбуком коштали око 10.000 долара у приходима.
- Посматрајући раније приходе, и ово што се јуче десило, можемо да проценимо колико смо новца изгубили гледајући резултате из прошле недеље - објашњава он.
Међутим, Вонг није једини који је изгубио новац када је Фејсбук престао да ради како треба. Милиони компанија широм света, па и из Србије, рекламирају се на овим платформама и ослањају се на спонзорисане постове како би добили потребну рекламу. Инстаграм и Фејсбук су економије за себе унутар којих људи могу да виде рекламе и купују производе директно са њихових страница. А престанак рада сличан је ситуацији када би из неког града нестали сви билборди и телевизори, и људи не би били у стању да пронађу продавнице где су рекламирани производи.
Са друге стране, Фејсбук се припрема за овакве ситуације и не наплаћује људима за њихове кампање, сем уколико нису постигнути специфични резултати. Када се људи рекламирају, они бирају да ли желе да људи само виде њихов пост, или и кликну на њега и обаве одређену акцију и онда им се наплаћује када се деси та специфична ствар.
УКРАДЕНИ ПОДАЦИ Ако сте од јануара до марта 2019. користила ОВАЈ МЕЈЛ СЕРВИС, ваша преписка је УКРАДЕНА
ДРАМАТИЧНО САОПШТЕЊЕ: Разрешење афере о ПРАЋЕЊУ корисника Хуавеја! ОВО мења СВЕ!
СВИ ЈЕ ИМАМО НА СВОМ ТЕЛЕФОНУ: Ако избришете ОВУ апликацију батерија ће вам трајати ДУПЛО дуже
На овај начин, Вонг и други не би требало да изгубе новац директно. Њихови губици се своде на потенцијалну зараду, или мањак људи који су кликнули на оглас и купили нешто. Престанак рада још јаче је погодио компаније које су покушавале да рекламирају специфичне догађаје као што су курсеви, тренинзи или предавања и који су намеравали да у последњем тренутку додатно обавесте људе. А због тога што Фејсбук и Инстаграм нису радили, многи од тих огласа били су узалудни и многи су пропустили нова уписивања у последњем тренутку.
Још један вид промоције компанија су и инфлуенсери, и то је још један начин на који су компаније изгубиле новац због пада Фејсбука и Инстаграма. Многи договори који се организују са инфлуенсерима су мање формални и сигурно су коштали компаније јер су договрени постови пуштени, али са знатно мањом видљивошћу. Инфлуенсери се врло често договарају да своје постове пуштају у одређеном временском периоду, а ако баш тада нека друштвена мрежа не ради, онда је све то узалуд.
Било да је у питању неостварни профит или стварно губљење новца у реалном времену, сваки престанак рада великих друштвених мрежа може да има катастрофалне финансијске последице.