ЛАКО ЈЕ И СВИ МОГУ: Стручњаци ОТКРИЛИ: Ова 2 ЛАКА КОРАКА сигурна су заштита од хаковања налога
Свима достпно!
Најбоља заштита од сајбер претњи је редовно ажурирање софтвера и што сложеније лозинке, каже директор РАТЕЛ-а Владица Тинтор.
Он је за РТС рекао да пре 2016. године област информационе безбедности уопште није била регулисана, а да је затим Закон дефинисао правила. Навео је три најчешћа напада на сајбер безбедност на које грађани треба да обрате пажњу - "фишинг", то је када добијете мејл од некога који вам се чини познатим, а домен се разликује за једно слово, затим, мејл који вам закључа рацунар и тражи новац да би се решио проблем.
У тим случајевима, рекао је, да не треба пристајати на било каква плаћања, јер тако вероватно неће решити проблем. Као трећи инцидент, који је Тинтор навео и на који грађани треба да обрате пажњу су "спамови" које сви добијамо.
Директор РАТЕЛ-а је као заштиту препоручио да се редовно ажурирају софтвери и што сложеније лозинке. Према резултатима истраживања које је спроведено у 5.000 интернационалних компанија, 46 одсто инцидената који су се одиграли у протеклој години били су проузроковани од стране неког од запослених који су ненамерно компромитовали сајбер безбедност своје компаније.
Тинтор каже да по сајбер безбедност постоји претња и споља и изнутра. Према његовим речима, посао Регулаторне агенције за електронске комуникације и поштанске услуге (ЦЕРТ) није да излази на терен и решава проблеме, већ да ради промоцију информативне безбедности.
Тинтор каже да национални ЦЕРТ има и међународну компоненту, пошто постоји могућност да Србија буде мета напада, али и извор напада. Акт о безбедности садржи 28 мера заштите уз помоћ којих се обезбеђује превенција од настанка инцидената, односно превенција и минимизација штете од инцидената, који угрожавају вршење надлежности и обављање делатности. Додао је да свака компанија треба да пропише правила понашања.
Тинтор је рекао да су често запослени извор инцидента и да је поштовање процедура превентива да се не деси инцидент, а ако се деси, поштовањем процедуре, лакше је отклонити. "Ово је још млада прича и сви треба да изградимо поверење. Тешко је објаснити банци да неке ствари које се дешавају у њој треба да подели са другима, како би се решио проблем", истакао је директор РАТЕЛ-а.