Мобилни телефон НЕЋЕ ДА ВАМ СЕ ПУНИ? Пробајте ових седам ствари...
Прикључили сте га на пуњач, али ваш телефон неће да се пуни? Пратите наше савете и решите проблем.
Процес пуњења телефона није ствар о којој често размишљамо - довољно је да утакнемо кабл и сачекамо да се напуни. Ипак, паметни телефони су компликовани џепни компјутери и једног дана се можете наћи у ситуацији да ваш телефон одбија да се пуни, а вас остави да се чешкате иза ушију и чудите у чему је проблем.
Срећом, не морате одмах потрчати у сервис када се то догоди, јер проблем можда има једноставно решење и можете га отклонити у удобности свог дома. Дакле, пре него прибегнете последњој опцији, покушајте неке од следећих ствари:
1. Рестартујте телефон
Пре него што почнете да претражујете интернет о могућим узроцима, пробајте да рестартујете свој уређај. Овај савет је заправо примењив на сваки проблем који имате са било којим уређајима и треба да буде прва ствар коју ћете покушати.
Рестартовање ће "убити" све позадинске процесе и могло би да реши проблем са пуњењем мобилног телефона. Овај процес такође освежава основне компоненте вашег уређаја у случају да се једна од њих "збуни" током обављања задатака. Уколико не знате како да рестартујете свој уређај, једноставно држите дугме за паљење и гашење док вам се не појаве опције које можете да одаберете. Изаберите "рестарт", односно "покрени поново" уколико користите српски језик на телефону.
2. Покрените безбедни режим
Ако се ваш телефон и даље не пуни након рестартовања, као следећи корак, покушајте да покренете телефон у безбедном режиму (Сафе Моде). У суштини, овај режим је окружење које ограничава ваш телефон само на апликације са којим је првобитно испоручен. То значи да све апликације које сте накнадно инсталирали неће радити у безбедном режиму.
Ако можете да пуните телефон у безбедном режиму, кривац је нека од накнадно инсталираних апликација. Када потврдите да је ово проблем, потребно је да рестартујете свој уређај како бисте се вратили у нормалан режим, а затим обришите неку од недавно инсталираних апликација. Уколико ваш телефон и даље одбија да се пуни - вратите га на фабричка подешавања.
Покретање безбедног режима није исто за све уређаје. Неки уређаји захтевају да држите дугме за паљење и гашење док вам се не прикажу опције, а затим да прстом неколико секунди држите опцију за гашење (Power Off), након чега ће вам телефон саопштити да ће ући у безбедан режим, а на неким телефонима је потребно да угасите свој уређај, па да га упалите држећи дугме за паљење и гашење и дугме за појачавање звука у исто време.
3. Уверите се да није софтверска грешка
Ако се ваш телефон не пуни, иако каже да се пуни, или се пуни, али не показује да то чини - то може бити софтверска грешка. Инсталирање апликације која се зове Ампере ће вам једном за свагда рећи да ли струја долази до вашег телефона.
Ампере је једноставна апликација која вам омогућава да видите којом брзином се ваш телефон пуни или празни у било ком тренутку, а такође долази са неколико других функција које би вам могле бити корисне и у овој апликацији можете чак проверити да ли је батерија вашег телефона у добром стању.
Када инсталирате Ампере, повежите телефон са извором напајања, а затим покрените апликацију и погледајте да ли се ваш телефон пуни. Ако се пуни, а не приказује иконицу за пуњење, онда је ово уобичајена софтверска грешка која ће вероватно бити отклоњена у неком од следећих ажурирања оперативног система. Са друге стране, ако се телефон не пуни, онда и ово може бити софтверска грешка. Вратите телефон на фабричка подешавања и покушајте поново.
Ако не желите да инсталирате апликацију, други начин да тестирате овај проблем је да искључите телефон, а затим утакнете кабл за пуњење. Ако се ваш уређај напаја, на екрану ће то бити видљиво.
4. Очистите УСБ порт
Ако сте установили да рестарт, апликације или сам софтвер уређаја нису кривци, преостало вам је да проверите да ли је у питању УСБ порт. Телефони велику већину свог времена проводе у нашим џеповима, па није реткост да се у отвору на дну нашег уређаја нађе велика количина нежељене прљавштине која може спречавати да пуњач оствари добар контакт.
Како бисте проверили ваш УСБ порт, окрените доњу страну свог уређаја према јаком светлу и покушајте да видите шта се унутра крије. Уколико приметите да се прљавштина накупила у њему, мораћете да га очистите. То можете учинити неким предметом који може да продре унутра, али морате бити веома пажљиви, како не бисте оштетили контакте.
5. Промените утичницу
Уколико не можете да утврдите да је проблем у самом телефону, можда су у питању екстерни фактори. На пример, можда у утичници у коју утачињете свој пуњач једноставно нема струје. Покушајте са другом утичницом, идеално на другом крају свог дома у случају да је пао осигурач.
6. Промените пуњач
Уколико ваш телефон одбија да се пуни и на другим местима, можда је проблем у вашем пуњачу. Пуњачи у себи садрже компликовану електронику и нису имуни на кварове, па ваш проблем може бити решен коришћењем другог пуњача.
Уколико немате други пуњач и немате од кога да позајмите, не заборавите да се ваш уређај може пунити и преко рачунара. Утакните други крај кабла у УСБ порт рачунара и проверите да ли се ишта дешава.
7. Промените кабл
Када сте исцрпели све друге опције, једино што вам преостаје јесте да покушате да употребите други кабл. Обично се према њима не односимо најбоље, те није реткост да се запрљају, преломе или покидају. Неисправни каблови нису само сметња при пуњењу телефона, већ су и опасност од струјног удара, као и од пожара.
Уколико вам је замена кабла решила проблем, наставите као да се ништа није десило. Нажалост, ако ни то није помогло - време је да посетите сервис или замените свој уређај.