ОБЈАВЉЕН СПИСАК! Фејсбук делио податке корисника са великим бројем ИТ компанија
Па ви сад качите селфије...
Није тајна да је Facebook делио корисничке податке са произвођачима уређаја и софтвера као део својих партнерстава са њима. Међутим, сада је обим тих споразума постао нешто јаснији.
Facebook је одговорио на захтев "Хоусе Energy & Commerce" комитета да достави податке са одговорима на 747 страница, у којима се детаљно објашњава споразум о размени података друштвене мреже са другим компанијама. Како је истакнуто, Facebook је делио корисничке информације са 52 фирме, укључујући кинеске компаније као што су Алибаба, Huawei, Леново и Oppo - а за неке од њих смо већ знали.
Facebook је за сада већ окончао партнерство са 38 ових компанија, а за још седам њих партнерство истиче у јулу 2018. и са још једном у октобру.
Три партнерства ће се наставити, како је истакао Facebook. Apple има уговор који се наставља након октобра, Амазон такође има споразум, док је компанији Тобии потребно ово партнерство за eye-tracking апликацију која Facebook омогућава доступним АЛС пацијентима. Такође, ту су још увек актуелне алијансе са компанијама Алибаба, Mozilla и Опера да се омогуће Facebook обавештења у browserima, мада ово неће укључивати приступ подацима пријатеља.
Facebook је такође признао да је developerima екстерних апликација дао више од шест месеци додатног времена да обуставе своје праксе прикупљања података, након имплементације строжијих контрола дељења у 2014. години, укључујући Хинге и Spotify.
Иако наведена партнерства нису била неоправдана у својим намерама, постоји забринутост да је Facebook користио семантику за дељење података изван ФЦТ декрета о одобрењу, који захтева да сајт добије дозволу пре прикупљања већег броја података него што то дозвољавају подешавања приватности корисника. Тврдило се да су вендори у овим партнерствима били добављачи, а не треће стране, а Facebook у свом новом одговору тврди да није кршио одредбу.
Документ долази отприлике две недеље након што је Facebook Конгресу испоручио 452 странице са одговорима на питања на која Марк Закерберг није одмах одговорио током свог недавног сведочења. Међутим, и даље није објашњено све.
Facebook није објаснио због чега није проверавао апликације као што је "thisismidigital лифе" из Цамбридге Analytica скандала, као и да ли је размишљао или не о имплементирању накнаде уместо приказивања огласа. Нова серија одговора може бити корисна, али ипак неће задовољити све који захтевају да знају какве су биле Facebookove праксе у процесу прикупљања података.