ТРЕНДОВИ: Ево шта ће обележити 2020. годину
Биће узбудљиво...
Од нових конзола за игре до активизма у компанији Apple, колеге из британког дневника Гардијан предвиђају шта нас чека (као и шта нећемо дочекати) у свету технологије наредне године.
1. Тесла Cybertruck неће бити испоручен
Ово је лако предвидети, јер ни Тесла не тврди да ће његова челична звер бити доступна за продају у 2020. години. Сама компанија процењује да производња неће почети ни до 2021. године, а да ће прве испоруке бити током 2022.
2. Гугл Duplex неће доћи у Европу
СВАКА ЧАСТ: Током ове године планирају да угасе ПОЛИТИЧКО оглашавање
НАПРАВЉЕНА ЈЕ НОВА ВРСТА БАТЕРИЈА: Телефон неће морати да се пуни пет дана!
УСКОРО: Самсунг претставља НЕОН, вештачког хуманоида
Један од најимпресивнијих и најфутуристичкијих производа који је Гугл направио последњих година јесте Duplex - АИ помоћник који може да позива компаније у ваше име и да заказује састанке и резервише термине. Алат је критикован када га је компанија први пут открила, јер је био толико добар да би се његова употреба вероватно могла описати као "варљива": АИ асистент чак убацује поштапалице у говор да би звучао хуманије. То, у комбинацији са потешкоћама у добијању сагласности за примање аутоматизованих позива, значи да би ГДПР могао да задржи ову технологију даље од европских обала у годинама које долазе.
3. Оглашавање стиже на паметне звучнике
Амазон и Google лагано доминирају на тржишту паметних звучника, али без одговора на важно питање - која је корист од ових уређаја? Пад цене значи да ни један не доноси много прихода од продаје, а једини начин да заиста зараде милионе јесте испоручивање реклама.
4. 5Г ће имати смисла
За Британце је 5Г технички већ овде, са неколико мрежа које нуде овај изузетно брз мобилни стандард у урбаним срединама. Али мало је уређаја који га подржавају. То ће се променити 2020. године, када се очекује да модели као што су Pixel 5, iPhone 12 Про и Самсунг Galaxy С11 стигну са 5Г подршком.
5. Ваш почетни екран ће и даље изгледати исто
Прошле су године од када се било која потрошачка апликација пробила у мејнстрим - уз часни изузетак какав је ТикТок код младих од 25 година. Тај тренд не показује прави знак кочења ни у 2020. години. Уз доминацију подразумеваних апликација које праве Apple и Google, као и моћ великих да "убију" конкуренцију, тешко је бити компанија која осмишљава нови потрошачки софтвер.
6. Фејсбук ће "убити" Портал
У старту је било необично да Facebook направи конкурента за Echo. Компанија није имала стварно знање о изради хардвера, нити очигледну стратегију за пласирање својих производа на тржиште. Затим се отворила афера Цамбридге Аналитица и Портал је прешао из смеле идеје у лошу. Ко би желео да у своје домове за стално постави микрофон спојен директно на Facebook-ovu централу? Чини се да је одговор - нема много таквих људи.
7. ВР ће имати други мини бум - захваљујући једној игри
Виртуелна стварност је "следећа велика ствар" већ пет година. Али изгледа да је добила последњу шансу захваљујући раду компаније Валве. Овај студио је најавио да ће ново издање игре Халф-Лифе, прво после 2007. године, бити ексклузивно намењено за ВР уређаје.
8. Амазон се се оклизнути на асистенту Alexa
Alexa је импресивном брзином стигла на нове производе. Амазон је уградио свог гласовног асистента у скоро сваки геџет који направи, па и на неке које не прави сам. Иако су гласовни асистенти и даље популарни, забринутост за приватност расте међу групом оних који не желе да живе са увек укљученим микрофонима.
9. Нећемо чути ништа о Епл паметним наочарама или аутомобилу
Две најгоре чуване тајне у свету технологије су највећи експериментални пројекти компаније Apple - пар "augmented-reality" наочара и самовозећи аутомобил. Наочаре неће стићи на полице продавница пре 2021. године, а аутомобил је и даље само у плановима.
10. Ратови конзола се враћају. Са осветом
Свет видео игара је био тих последњих неколико година. Microsoft и Sony су се усмерили на надоградње и јефтиније моделе дизајниране да буду "друга" конзола. Али 2020. ће се појавити нови Xbox, нови Playstation, нови Хало и нови Ласт оф Ус. Није ли довољно?
11. Гугл би могао да профитира од "члана 13"
Док је Европска унија решавала детаље директиве о ауторским правима, Google је започео један од највећих напора за лобирање икада. Компанију су на то подстакла два елемента ове директиве - чланови 13 и 15 - који би, страхују, могли да доведу до краја сервиса какав је YouTube у Европи. Мобилизовао је хиљаде "јутјубера" и покренуо групну хистерију на Интернету. Ипак, на крају, гигант какав јесте Google би могао да нађе начин и да "заради" на овим прописима.
12. АИ ће бити мобилисан у сајбер-ратовима
Сајмон Шутер, партнер адвокатске фирме Бирд & Бирд, предвиђа да ће 2020. године доћи до "ескалације сајбер рата, при чему ће АИ бити коришћен на обе стране". Хакери дуго експериментишу са аутоматским алатима за пробијање и искоришћавање корпоративних и владиних мрежа, али страх да не буду откривени ограничио је употребу АИ у пракси. Како се сајбер хладни рат загрева, то би се ипак могло променити.
13. Кул Кина
Успон ТикТок-а можда брине одрасле на Западу али међу млађом генерацијом цементира перцепцију Кине као колевке кул производа и услуга. Успех ТикТок-а неће проћи незапажено од стране Тенцента, који поседује WeChat, и предвиђања су да ће и они представити верзије за западна тржишта.
14. Епл ће доживети раднички активизам
Једини људи који имају моћ да промене начин функционисања Силицијумске долине налазе се у Силицијумској долини. Активизам запослених у 2018. години нагло је порастао, па су Google, Microsoft и Амазона то већ осетили. Ипак Apple, највећи од свих, до сада је спречавао своје особље да изражава негодовање у јавности. Ипак, то сигурно не може потрајати.
15. Дигитално благостање постаје питање закона
И Apple и Google лансирали су опције за контролу времена које проводимо на телефонима током 2018. године и надоградили их ове године. Стручњаци сматрају да ће се овај тренд наставити и почеће да утиче и на регулативу. Људи постају свесни ове зависности и покушавају да је се реше, а заједничка одговорност пада и на компаније које дизајнирају апликације и корисничке интерфејсе који се "играју" нашом психологијом, али и на креаторе политика.
16. Гугл и Најк у борби за носиве технологије
Када је купио Фитбит крајем 2019. године, Google је показао обновљену жељу за успехом на пољу носиве технологије. Ипак, кажу стручњаци, већина ових направа и одеће нема емоционалну подлогу која би их повезала са потрошачима и купцима. Са друге стране, брендови спортске одеће су и високо инжењерски и технички софистицирани, али су додатно и око својих брендова изградили снажан наратив прожет креативном визијом.
17. Шире се забране за "лоот box-ove"
"Лоот box-ovi", "цард пацк-ови" и слични "производи" који нуде награде у играма за прави новац имају све лошију репутацију. Приче о деци која су потрошила стотине и хиљаде евра подржавају перцепцију ове врсте понуде као нечег што је ближе нерегулисаном коцкању него забавном аспекту видео игара. Саморегулација би могла бити решење, али велики новац који се ту врти чини идеју о добровољној промени мало вероватном.
18. Наставак одумирања нових медија
У протеклој деценији стотине малих веб сајтова покренуто је на таласу раста друштвених мрежа и прихода од рекламирања пре него што је и тај балон пукао 2016. У САД-у многи су се су такви медији угасили, а неке иако још постоје и даље отпуштају стотине запослених. Овај тренд не показује знаке успоравања.
19. Следећи Ајфон имаће четири задње камере
Чини се да читава индустрија паметних телефона прати тренд консантне надоградње на годишњем нивоу. Остали телефони већ имају четири камере, па зашто не и Apple? Компанија би имала добар разлог за додавање још једног сочива - иако је камера на моделу iPhone 11 Про можда најбоља на тржишту, она ипак заостаје када је реч о само 2x оптичким зуму који нуди.
20. Британија наставља да не регулише технологију
Идеја о регулацији стоји у месту. Ко год да буде на челу владе 2020. године, мало је вероватно да ће желети да настави да се бави овим нити ће имати времена за то. Уместо тога, сви ће и даље разговарати о томе колико је неопходно ажурирати законе, а да притом не ради ништа конкретно.