Ускоро ћете моћи да ЗАРАЂУЈЕТЕ од Јутјубу шортс клипова: Ево шта све треба да знате
Сваког месеца, приход од ових огласа ће се сабирати и исплаћивати креаторима и покривати трошкове лиценцирања музике за песме које се користе у клиповима
Јутјуб је провео две године стварајући YouTube Схортс, своју функцију у стилу ТикТок-а за кратке видео снимке. Сада се гигант спрема да монетизује тај садржај, али и да подели приходе са креаторима.
Почетком наредне године, негде у фебруару, креатори који су фокусирани на YouTube Схортс моћи ће да се пријаве да буду део програма поделе прихода на платформи, уколико имају барем 1.000 претплатника и 10 милиона Схортс прегледа током 90 дана.
Нови партнери "уживаће у свим погодностима које нуди наш програм, укључујући различите начине зарађивања новца као што су огласи на дугом облику и финансирање од фанова", каже Амјад Ханиф, потпредседник производа за креаторе на YouTube-u, преноси Variety.
Јутјуб је такође најавио нови начин да креатори лиценцирају музику за своје видео записе — али да и даље добијају новац за своје видео снимке у оквиру програма поделе прихода од огласа.
На YouTube Схортс платформи рекламе ће се пуштати између видео снимака у фиду. Сваког месеца, приход од ових огласа ће се сабирати и исплаћивати креаторима и покривати трошкове лиценцирања музике за песме које се користе у клиповима. YouTube као платформа ће задржавати 55% генерисаних средстава, док ће 45% бити дистрибуирано креаторима, што је супротно у односу на обичне YouTube видео снимке.
Главни разлог за оваквку расподелу средстава је тај што креатори могу да користе музику у Схортс видеима без бриге о правима, као што су то чинили на другим платформама.
Google се у јуну хвалио да YouTube Схортс има више од 1,5 милијарди пријављених корисника месечно. Пре годину дана, у покушају да подстакне стварање кратких клипова, YouTube је покренуо фонд од 100 милиона долара за YouTube Схортс, у оквиру којег би креатори видео снимака са најбољим учинком могли да зараде до 10.000 долара месечно.
Убудуће, "очекујемо да ће већина наших прималаца Схортс фонда зарадити више новца у оквиру овог новог модела [оглашавања], који је изграђен за дугорочну одрживост", написао је Ханиф.
У међувремену, YouTube представља Цреатор Мусиц, нову дестинацију у YouTube студију која омогућава креаторима приступ каталогу музике за употребу у својим видео снимцима дугог формата.
"Креатори сада могу да купе приступачне, висококвалитетне музичке лиценце које им нуде пун потенцијал за монетизацију – задржаће исти удео у приходу који обично остварују на видео снимцима без музике", каже Ханиф.
"А за креаторе који не желе унапред да купе лиценцу, моћи ће да користе песме и деле приход са извођачем нумере и повезаним носиоцима права. До сада, Ханиф је рекао, због "сложености лиценцирања музике", већина видео снимака дугог формата који садрже музику трећих страна нису испуњавали услове за монетизацију.
Цреатор Мусиц је тренутно у бета верзији у САД и прошириће се на више земаља 2023. године.
Јутјуб је први пут покренуо свој партнерски програм за поделу прихода од огласа 2007. године, а сада броји милионе аутора који зарађују новац од својих видео снимака путем оглашавања. Према YouTube-u, у протекле три године, исплатили су креаторима, уметницима и медијским компанијама преко 50 милијарди долара.
Јутјуб такође покреће Супер Thanks функцију која описују као "чинију за бакшиш" за Схортс у бета верзији за "хиљаде креатора", а потпуно увођење се очекује следеће године.
Гледаоци могу да покажу да цене своје омиљене кратке клипове, а креатори могу да комуницирају са својим обожаваоцима путем купљених, истакнутих коментара.
Поред тога, Јутјуб је такође најавио да ће увести "нови ниво" YouTube партнерског програма са нижим захтевима који ће понудити ранији приступ функцијама финансирања од обожавалаца као што су Супер Thanks, Супер Chat, Супер Стицкерс и Channel Мемберсхипс.
Да би учествовали у постојећем Јутјуб партнерском програму, аутори морају да имају најмање 1-000 претплатника и да имају најмање 4.000 сати гледања.