ПРЕМИЈЕРА ПРЕДСТАВЕ У ПОЗОРИШТУ ТЕАТРИЈУМ: ,,ЛЕЧЕЊЕ ДУШЕ ИН ВИВО”, ауторски пројекат Хане Анђели Јовчић
У дворишту Капетан Мишиног здања сутра увече биће одржана премијера представе „Лечење душе ин виво“ Хане Анђели Јовчић
Поводом премијере ауторског пројекта у позоришту Театријум, глумица Народног позоришта у Београду Хана Анђели Јовчић је изјавила: „“Представу сам посветила својим родитељима и свима онима коју су у потрази за стручном помоћи, и који су у душевном болу имали слична искуства као јунакиња мог комада Нада Љубић. Да цитирам једног од психијатара из представе: ‘У будућности ће емотивни људи бити угрожена врста као фоке, а светом ће ходати гипсани људи који не виде никога и не осећају ништа.’“
Лечење душе ин виво је представа о Нади Љубић, девојци старог кова, која има емотивне проблеме, у продукцији Глумачког студија Соње Јауковић. Депресивна је и не може да ради. Тешко комуницира и не може да се интегрише у капиталистичко друштво. Одлучила се за психијатријску помоћ и научни приступ - за рад на себи. Радила је дуго и темељно…Ово је представа о њеном путовању…Сви ликови и догађаји су измишљени. Свака сличност са стварним људима и догађајима је случајна и ненамерна.
Позориште Театријум, премијерно 11.8. у 21х, реприза 18.8. у 21х
Трајање: 1х и 20мин
Репертоар за наредних недељу дана позоришта Театријум:
,,Станд-Уп комедија” Мариана Аранђеловић
12. август у 21х
Вече Станд Уп комедије биће организовано још једном 12. августа. Публика ће имати прилике да слуша, гледа и учествујете у овој изузетно ангажованој И интерактивној представи, препознаје општа места из свог животног искуства, јер се станд уп комедија бави управо коментаром на свакодневне фрустрације појединца у односу на савремено друштво, међуљудске односе, социјалне вредности И тековине, али из, увек другачијег, интимног И наравно, ишчашеног угла посматрача, коментатора И бунтовника – у лику станд уп комичара.
„Нана”
13. август у 21х
Монодрама ,,Нана” настала је као мастер рад Милене Бозиц, на ФДУ у, а тренутно се изводи као представа у оквиру независне продукције МостАрт. По мотивима чувеног истоименог романа Емила Золе, драматизацију потписује Неда Гојковиц, а режију Тијана Васић.
Нана је прича о сладострашћу, о предаји, љубави и људској пожуди. Она је оличење моралног понора, упризорење препуштања сопственом “иду” и повлађивања његовим прохтевима. Нана је прича о људским нискостима и нагонима, поигравање са оним несвесним и исконским , дубоко закопаним у људској природи. Она дела више него што мисли, жуди погрешно и више него што јој прија, ужива у самој себи, дивећи се свом искривљеном одразу. Она поставља питање о природи доминације, жени као активном субјекту, а не пасивном објекту у патријархалном и малограђански постављеном систему. О мушком принципу унутар женског тела и његовој борби у потрази за егзистенцијом. Нана је обиље крајности, неко ко је загазио у бару нискости и греха. Нана је огледало нама самима. Наша Нана фузија је Золиног натурализма и Брехтовског кабареа. Занр представе: драма\кабаре. Освојила специјалну глумачку награду на 8. Бечејском фестивалу монодраме - Бе:фемон.
Дузина трајања представе је 70мин.
,,Надежда Петровић”
14. август у 21х
Прошао је један век од смрти велике српске сликарке и добровољне болничарке Надежде Петровић, која је свој живот положила на бранику отаџбине, током Великог рата, у јеку епидемије пегавог тифуса. Инспирисана слојевитом личношћу и несагледивим делима ове знамените српкиње, глумица Биљана Ђуровић је на тренутак оживела лик Надежде Петровић у истоименој монодрами, а у продукцији Фестивала монодраме и пантомиме у Земуну. Радња представе смештена је последњег дана сликаркиног живота у соби Ваљевске болнице, 3.априла 1915. Упркос потпуној изнемоглости од епидемије, ова знаменита жена преиспитује (не)моћ уметности у рату, размишљајући „ о чуду живота и смрти“ безуспешно покушавајући да се придигне и врати рањеницима и болесницима. У својим сећањима она оживљава слике Старе Србије и Маћедоније из 1903, слике борбе против Анексије Босне и Херцеговине 1908, слике ваљевске Србије 1915. оболеле од пегавог тифуса ..... и то је њен ламент над свим српским синовима који су своје животе положили на бранику Отаџбине . Поднаслов ове монодраме могао би да носи назив по једном стиху Милоша Црњанског, који је уједно и наслов композиције уваженог академика Светислава Божића „ Кроз сан мој тавни и безброј суза наших“ ,композиције која заједно са Надеждом ламентира над Србијом тог 3. Априла 1915.гдине. Адаптацију текста,из Надеждиних писама и одломака из романа „Боје и барут“ Олгице Цице, као и избора поезије Растка Петровића и Љубомира Симовића, сачинила је Биљана Ђуровић. Режију потписује Божидар Ђуровић.
„У Норвешку, у смрт“
15. август у 21х
Продукција: Установа културе Вук и Артепункт
Редитељ и аутор концепта: Дејан Јанковић
Играју: Јанко Цекић, Никола Јездић и Милан Вучковић
Називајући ауторски позоришни пројекат по истоименој књизи Кнут Флувика Туресена „У Норвешку, у смрт“, аутор и редитељ као примарну тему узима страдање и судбине српских логораша у норвешким концентрационим логорима у периоду од 1942. до 1945. године које представљају сведочанство једног од најмрачнијих поглавља ратне историје у Другом светском рату. Осећајући посебну дужност када је реч о преношењу ове слабо познате приче, редитељ истоимену књигу користи као својеврсан систематичан појмовник који је ауторски тим представе упутио на даља, детаљнија истраживања: како на интернету, тако и у базама норвешких и српских архива и библиотека. Драматизујући претежно документарни материјал, објективно коментаришући, Дејан Јанковић ствара једну мултиперспективну позоришну платформу за тумачење једног историјског тренутка који резултира тиме да глумци у представи тумаче преко 20 историјских ликова, али и оних који су били непосредни страдалници.
Пројекат се, између осталог, бави и преломним тренутком у свести људи који су под присилом принуђени да буду у служби зла, зарад живота којег се нико од њих не може одрећи, иако је у питању потпуно дехуманизован живот. Тиме се поставља питање до којих граница је човек спреман да иде у борби за сопствени опстанак и слободу своје отаџбине.
“ПОМАХНИТАЛИ”
16. август у 21х
Ауторски пројекат глумаца Татјане Кецман и Милоша Ђорђевића
Представа је на Фестивалу дуодраме награђена за најбољу женску улогу.
Кратак садржај: Представа је посвећена овисницима фејсбука, инстаграма.... као и другим жртвама селфи културе и осталих облика виртуелних вредности. Ова комедија се бави људима који су постали опседнути формом, статусним симболима, брендовима. На тој апсурдној и суманутој трци, која за циљ има успех (ма шта то значило!) потпуно губе компас. У свакој од сцена протагонисти заврше са нервним сломом због неких ситних тривијалних проблема који им ремете "савршену" форму. Дане окончавају тако што,уморни од борбе гужве, свађа, са осећањем незадовољства и изопштености, за утеху окаче селфи на коме све блиста баш како треба, савршено!
Татјана Кецман
НАС ДВЕ
17. август у 21х
кабаре комедија
Режија и глума: Татјана Кецман
Пева: Ана Радоњић – ЗОЕ КИДА
Духовита, забавна и веома атрактивна прича о жени, која је опседнута каријером и њеном алтер-егу, којем недостаје љубав. Једна од “њих две” бомбардује публику рецептима, саветима и новим методама за успех у друштву. Док се друга, нежнија верзија ње саме, песмом бори за љубав, романтику и “оно мало душе”. Две потпуно различите жене спаја једно кабаретско вече у којем "спонтано", пева, глуми и наздравља животу.
У овим урбаним временима, где зарад каријере, све више жена занемарује природу, материнство, љубав, наш кабаре је подршка природно лепој и нежној жени.
ПОЗОРИШТЕ ТЕАТРИЈУМ: Идеја о позоришту Театријум покренута је на иницијативу нашег уваженог драмског уметника Тихомира Станића, уз подршку Универзитета у Београду, који је уступио двориште Капетан Мишиног здања и градске општине Стари Град. Управник позоришта је Владан Гајовић. Позориште ове „нулте“ сезоне ће играти од 3. јула до 31. августа и имати више од 50 извођења. Све представе почињу у 21х, а карте се могу купити преко сервиса tickets.rs, као и на благајни Ректората сваке вечери од 19х.