„Стоне Раидерс“ са Darrylom Јонесом у Србији - Ролингстонси променили сатницу Нишвила
Басиста Ролингстонса Darryl Јонес наступиће ипак на отварању Nišvilla – 12. августа са својим супер триом “Стоне Раидерс”
Иако је још прошле године договорено да дугогодисњи басиста Ролингстонса Darryl Јонес (заменио Била Вајмана 1993. године ) наступи на затварању Нишвила - 15. августа , због обавеза према Rollingstonsima заказаним за 14. август, наступиће ипак на отварању Nišvilla – 12. августа са својим супер триом “Стоне Раидерс” - каже директор Nišvilla Иван Благојевић.
- Овај трио осим Darryla Јонес-а чине још гитариста и композитор Јеан-Паул Bourelly, који је осим сарадње са великим џез именима био и гитариста Мадоне, као и и бубњар групе Ливинг Coolour - Will Цалхоун. Љубав према џезу некадасњег басисте Милеса Дависа, Wyntona Марсалиса, али и Стинга, је искључиви мотив доласка, тако да ће практично само због Nišvilla долетети из Лос Ангелеса - и то ће бити и једини наступ Стоне Раидерса у Европи ове године – каже директор Нишвила.
Свакако најзвучније име овог супер триа је басиста Darryl Јонес, који је још у тинејџерским данима и током студија музике, постао значајан члан чикашке блуес и jazz сцене. Посредством свог дугогодишњег пријатеља – бубњара Винцента Wilburn Јуниора, иначе сестрића Милес Дависа, Darryl тек ушавши у трећу деценију добија прилику да га легендарни трубач чује – и одмах постаје члан Мајлсовог састава са којим дебитује на албумима “Decoy” (1984) И “You`re ундерарест”. Са Мајлсом је снимао и наступао све до краја његовог живота 1991. И као што то обично бива, Darryl као један од “Мајлсових мускетара” доспева у жижу музичке јавности па је уследило и ангажовање на првим Стнговим соло абумима (“Дреам оф the блуе туртлес” И живом албуму “Бринг он the nights – 1986) и то са “класичном” џезерском поставом у којој су били и Бранфорд Марсалис, Kenny Киркланд и Омар Хаким. Darryl Јонес је снимао И ишао на турнеје са читавом плејадом роцк И џез музичара( Хербие Ханцоцк анд Хеадхунтерс, Madonna, Ериц Цлаптон, Јохн Сцофиелд, Хирам Bullock, Гил Еванс, Степс Ахеад, Петер Габриел, Б.Б. Кинг, Неил Young, …) а онда је 1993. године, стигао позив од Rollingstonsa да на басу замени Billa Waymana који је тада напустио Стонсе. Иако га преостали ћланови бенда никада нису промовисали у званичног члана групе – Darryl је са Стонсима свирао на свим албумима и турнејама до данас, а уз све то, осим што води и своје ауторске пројекте, један од најомиљенијих ангажмана му је управо оно што ради у склопу “Стоне Раидерса” са којима је објавио један албум, а на новом који излази ове године – први пут се појављује и као певач.
Оснивач и формални лидер групе “Стоне Раидерс” Јеан-Паул Bourelly је један од накреативнијих и најоригиналнијих гитариста савремене музичке сцене. Његов уметнички израз обједињава традицију Хаитија земље из које он вуче порекло, блуз израз у распону од Howlin Wolfa па до (нарочито!) Јими Hendrixa, латино роцк Царлоса Сантане, функ и разне jazz правце. Након студирања џеза код чувеног саксофонисте и педагаога Bunky Греена, Јеан- Паул као осамнаестогодишњак прелази у Њујок где је одмах добио прилику да ради са веома значајним џез именима као што су Елвин Јонес, Пхароах Сандерс, Roy Haynes, Милес Давис (свирао на албуму “Амандла”) , Мухал Richard Абрахамс ( оснивач Асоцијације за развој креативних музичара - ААЦМ) на чијем је албуму “Блуес форевер”, проглашеном за албум године по анкети “Downbeata” - имао запажено учешће. На списку музичара нове џез генерације са којима је Bourelly снимао и наступао пре почетка успешне соло каријере су и Олу Дара, Henry Threadgill, Стеве Цолеман, Грахам Haynes, Cassandra Wilson. Између осталих пројеката које је покренуо а пре “Стоне Раидерс” - био је састав “Боом Боп” у којем су били и певач Абдоурахмане Диоп и џез легенда Archie Shepp. У најкраћем Јеан- Паулов стил би се могао описати као: “оно што би Јими Hendrix вероватно данас радио.
Трећи, али никако најмање важни члан састава је Will Цалхоун бубњар састава Ливин Цолоур (која још из прве половине деведесетих има четири Grammy и три МТВ награде) а чији се афинитети према полиритмији одлично уклапају у музички концепт који складно обједињава функ, jazz, блуес…
Miss you – Rollingstones, Mexico 2016 (Darryl Јонес bass соло)