Одржана промоција издаваштва Филмског центра Србије на Трећем сомборском филмском фестивалу
У пратећем програму Трећег сомборског филмског фестивала, који у организацији Културног центра „Лаза Костић” Сомбор траје од 13. до 16. јула, у Атријуму Градске куће одржана је презентација издаваштва Филмског центра Србије.
Овом приликом представљено је и најновије капитално издање “Роберт Меки: ПРИЧА - Садржај-структура, стил и принципи писања сценарија”, а о књизи су говорили Гордан Матић, директор Филмског центра Србије, и Мирољуб Стојановић, уредник издаваштва у ФЦС-у.
Гордан Матић, директор Филмског центра Србије, о овом капиталном издању је рекао: „Ово је први пут да је на јужнословенским језицима уопште преведена ова књига. Она пуно значи Филмском центру Србије, али сам сигуран да ће значити и будућим генерацијама, и то не само људима који желе да пишу о филму. Значиће сценаристима, људима који желе да се баве писањем прича и новела, филмским критичарима. Толико је инспиративна и мотивишућа, лака за читање, и једна је од најпродаванијих икада на тему приче и анализе приче“. Гордан Матић је о књизи додао: „Она се не бави формулом како написати добар сценарио, већ формом филмског сценарија. Не даје вам рецепт, већ вам скреће пажњу да гледате целину. Мислим да у 21. веку нисам видео овако лепо дефинисано шта је сценарио у одређеном филмском жанру, а сви познати филмови су анализирани и служили су за пример. Ово је књига о којој ће се причати на нашим просторима у наредних 30-40 година“.
Мирољуб Стојановић, уредник издавачке делатности Филмског центра Србије, подсетио је да је „Роберт Меки: ПРИЧА - Садржај-структура, стил и принципи писања сценарија” друга књига из едиције Имагинаријум, након објављивања дела Кристофера Воглера „Пишчево путовање - митска структура за писце“: „То су књиге којима је господин Матић освежио издавачки концепт Филмског центра Србије. Воглерово дело је била најпродаванија књига ФЦС-а прошле године и имала је неподељену критичку рецепцију, а искрено се надамо да ћемо тај успех поновити и са овом књигом. Мислим да се и за њу са пуним правом може користити израз „сценаристичка библија“. Меки у свом теоријском систему промишља начин на који је филм пратио све мене догађања нових технологија, које су не само измениле услове продукције, него су заправо биле једна од најсложенијих детерминанти, која је укључивала и однос према самој структури приче“.
У оквиру програма „Еспресо у 11", претходног дана је Нишки културни центар представио најновије бројеве филмског часописа "Филаж", књигу нишког филмског критичара и теоретичара филма, Бранислава Милтојевића - "Филмови без филма" (у издању НКЦ-а) и филмског аутора и продуцента из Београда, Мирослава Бате Петровића - "Кинематографија штапа и канапа".
Подсећамо, у филмском програму фестивала приказује се 15 филмова у пет селекција: Главни програм, Селекција младих аутора, Панорама шведског филма, Кад би Сомбор био Холивуд и Филмски матине за децу, а селектор програма је Дејан Дабић. Мира Бањац, легендарна глумица југословенске и српске кинематографије, овогодишња је добитница награде Специјални Ернест, за досадашњи и будући допринос добрим филмовима. На свечаном затварању фестивала награда ће бити уручена и прошлогодишњем добитнику ове награде, Славку Штимцу, још једној легенди домаћег филма. Улаз на све програме трећег издања Сомборског филмског фестивала је бесплатан.