БИТИ ИЛИ НЕ БИТИ: Трка у Мелбурну пресудна за РИКАРДА
"Ускоро мора да почне са бољим вожњама."
После повратка из "пензије", повреде руке и операције, шаљивџија падока Формуле 1, аустралијански возач Данијел Рикардо заузео је своје седиште у Рејсинг Булсима, другом тиму Ред Була. Међутим, осмоструки освајач Великих награда од тада не доноси резултате и његова будућност у овом спорту постаје све неизвеснија.
КАКАВ ЋЕ ТО СПЕКТАКЛ ДА БУДЕ: Ред Бул Шоуран стиже у Сарајево! (ВИДЕО)
ХОЋУ ТИТУЛУ, НЕЋЕТЕ ДА МЕ ПРЕВАРИТЕ: Бразилац тражи пехар из 2008. године
Наиме, после трке за Велику награду Саудијске Арабије, на којој је заузео тек 16. позицију, Рикардо се пожалио на болид и истакао да је тим идентификовао пар грешака на својој новој машини ВЦАРПБ01.
- Искрено, пронашли смо неколико ствари везане за болид током викенда. Мислим да ће борбе увек бити тешке јер једноставно не функционишемо на 100%. Имамо неколико мана на болиду, да будем искрен. Сигуран сам да ће се нешто од тога вратити у фабрику и да ћемо у Мелбурн доћи са другачијим болидом - изјавио је Аустралијанац.
Идућа трка у Мелбурну је његова домаћа, због чега ће очекивања бити велика.
Подсетимо, Данијел је на стази у Џеди завршио иза тимског колеге Јукија Цуноде, који је имао и петосекундну казну због небезбедног пуштања из питстопа. Осим тога РБ тим је покушао да изведе дуплу замену пнеуматика, што је коштало Рикарда, а касније се и, својом грешком, окренуо на стази.
Добро је познато да се возачи другог тима Ред Була такмиче за место у првом тиму, које тренутно припада Мексиканцу Серхиу Перезу, као и да је посао возача једино загарантован уколико се остварују резултати, односно освајају поени. РБ тим већ неко време не ради оно што се од њега очекује.
- Улог је велики ове сезоне за оба возача. Цунода и Рикардо се такмиче са Перезом за место поред Макса Ферштапена у Ред Булу. Јукијеве квалификације су веома добре док Рикардо мора да почне са бољим вожњама ускоро. Бар у квалификацијама Цунода има добре резултате. На почетку трке се боре за поене док у другом делу падну испод црте. Да ли превише троше пнеуматике или је разлог нешто друго, то морамо да отркијемо - упозорио је саветник Ред Була Хелмут Марко.
Сезона је тек почела, али аустријски тим до сада није имао проблем да у току исте замени возача који не доноси поене, за бољег. Тренутно у Програмима развоја тркачких возача у више тимова постоје изврсни млади возачи који чекају своју шансу.
На трци у Саудијској Арабији, имали смо прилику да сведочимо једном младом тркачу који је максимизирао своју шансу и донео велике поене у највећи тим Формуле 1, а у питању је наравно, Оли Берман. Заузевши седму позицију, након беспрекорне вожње, Енглез је донео у Ферари великих шест поена. Џеду је возио као замена за оперисаног Карлоса Саинца, али о његовом успеху далеко се чује.
Поред поменутог Бермана, прошле године је своје тркачке способности показао Аустралијанац Лијам Лосон, који је тада мењао оперисаног Рикарда и на трци за Велику награду Сингапура, под тешким условима, заузео девету позицију и освојио два поена.
То су само двојица од много младих талената који чекају своју прилику, што као само возачи Формуле 2, што као резервни возачи великих тимова Формуле 1.
Чини се да ствари изгледају поприлично просто: уколико нема резултата, следи реконструкција Рејсинг Булса.
Шаљивџију Формуле 1 је стара слава и љубав коју има у екипи Ред Була, сачувала од пензије прошле сезоне, али у овом суровом спорту нема чекања, ако Рикардо настави да не осваја поене, биће замењен.