СЦЕНА КАО ИЗ ПРВОГ СВЕТСКОГ РАТА! Брутални окршај на небу изнад Одесе: Украјинац из ЈаК-52М рафалом аутомата оборио два руска дрона
Украјинско гласило РБК Украјна је 27. априла у 17:48 часова, позивајући се на Оперативну команду Југ, јавила да је лаки моторни авион оружаних снага Украјине оборио два руска извиђачка дрона.
Догађај се, према украјинским изворима, одвијао на следећи начин: када су на небу изнад Одесе уочени руски дронови, њима у сусрет је полетео двосед спортско-тренажни авион ЈаК-52М.
На месту путника/инструктора седео је војник наоружан стрељачким оружјем. Захваљујући вештом пилотирању и прецизној рафалној ватри из аутомата, Украјинци су оборили чак две руске беспилотне летилице Орлан-10.
Са руске стране, неки извори, истина помало нејасно, ваздушни двобој су приказали дијаметрално другачије. Према њима, Украјинци су заиста на Орлан-10 упутили један Јаковљев ЈаК-52 обојен типичном војном камуфлажом.
Копилот је са задњег седишта по УАВ почео да дејствује из аутомата. Но, на руске извиђачке летилице ватру су отворили и украјински војници са земље.
И – руски Орлани-10 мирно су се удаљили са попришта а Украјинци су „успешно“ оборили сопствену беспилотну летилицу Укрјет УЈ-22 Аирборне! При томе, нико не појашњава откуд се ту нашао УЈ-22.
Асоцијација на Велики рат
Читава прича је занимјлива пошто асоцира на ваздушне двобоје из првих година Првог светског рата; у то време апарати још нису били опремљеним синхрониованим митраљезима па се се противнички пиштољи гађали пиштољима или чак и класичним карабинима.
Осим тога, и летилице изнад Одесе личиле су на оне из прошлих времена.
Наиме, тренажни ЈаК-52 покреће једнолисни клипни четворотактни бензински мотор, најчешће М14П. ЈаК је дуг 7,745м, има размах крила 9,3м а постиће максималну брзину од 270 км/х.
Руски елисни Орлан-10 је погоњен двотактним бензинским мотором. Дуг је 1,8м, има размах крила од 3,1м а постиже максималну брзину од 100-150км/х.
Коначно, и елису украјинског УАВ УЈ-22 Аирборне покреће бензински двотактни мотор; дужина дрона је 3,3м, размах крила – 4,6м а максимална брзина до 160 км/х.
Предност УЈ-22 је стајни трап тако да је за полетање потребна писта максималне дужине 50 метара. Насупрот, руски Орлан-10 се катапултира а за слетање на полазну тачку користи падобран.
Управо овај детаљ доводи у сумњу руску верзију ваздушног двобоја. Наиме, на видео запису се види клипни авион како кружи око летилице која полако пада под црвеном куполом падобрана.
То су предности и мане савремених средстава информисања: догађаје можете пратити практично у реалном времену. С друге стране, у аутентичност снимка можете а и не морате да верујете.
Извор: Србија Данас/оружјеонлине