Градоначелник Шапић: Проширујемо булеваре и повећавамо проточност градских саобраћајница (ФОТО)
Први човек престонице најавио је велике пројекте у Београду.
Градоначелник Београда Александар Шапић обишао је данас радове на проширењу коловоза и изради додатне траке у Булевару Зорана Ђинђића на Новом Београду и поручио да ће се наставити са таквом праксом где год је то могуће како би се убрзао проток саобраћаја и смањиле гужве.
Градоначелник Шапић у посети Лазаревцу: Развој рубних општина је наш приоритет (ФОТО)
Градоначелник Шапић: Не одустајемо ни од једног зацртаног пројекта
Шапић обишао радове на реконструкцији Главне улице у Земуну (ФОТО)
Шапић је истакао да је Нови Београд општина на којој постоје најбољи услови за проширење коловоза, али да ће слични радови бити обављани свугде где за то постоје услови. Он је рекао да повећање броја саобраћајних трака највише значи возилима градског превоза који ће имати „своју” траку.
– Наша идеја је да где год постоји могућност, проширујемо булеваре и повећавамо проточност градских саобраћајница. На тај начин бисмо, у улицама којима саобраћају возила градског превоза, добили по једну независну траку коју би користила само возила ГСП-а. Најбољи пример за то је Вишњичка улица, у којој су сада много мање гужве. Почели смо са радовима у Улици Милентија Поповића, одакле се радови настављају дуж Булевара Зорана Ђинђића, а радови ће „донети” још по једну траку у оба смера.
Такође, дуж целог Булевара Зорана Ђинђића, до Улице омладинских бригада, биће направљен паркинг. Када радови буду завршени на потезу од Улице Милентија Поповића до Улице омладинских бригада имаћемо по две нове траке, али и велики број нових паркинг места. Проширење коловоза ће бити настављено и после Улице омладинских бригада, скроз до Тошиног бунара, па ће чак и кроз Блок 34. Након Тошиног бунара, на потезу са десне стране до Улице париске Комуне, која ће такође бити проширена до кружног тока на улазу у Булевар Михајла Пупина, а потом и „назад” све до Ушћа. Све поменути делови улица ће у наредних годину и по дана бити у потпуности реконструисани, „пресвучени” и проширени додатним тракама и паркинг-местима.
То би требало да смањи гужве, нарочито у време „шпица”, те да ће велики „чепови” који се сада стварају бити умногоме смањени – рекао је први човек престонице.
Шапић је додао да ће се са проширењем улица наставити те да се тренутно раде на Бежанији два мала кружна тока.
– Урадили смо већ Улицу Николе Добровића и улазимо на правац Тошин бунар који постаје изузетно важна магистрала зато што од скоро повезује практично два ауто-пута. То више није само обична новобеоградска улица јер ћемо ући у њено проширивање и на једну и на другу страну – рекао је градоначелник.
Он је најавио да ће на Новом Београду бити доста радова на проширењу улица јер ту има највише простора.
– Идеја о проширењу београдских улица да бисмо повећали саобраћајни проток више није идеја већ је постала реалност. За то је најбољи пример Вишњичка улица и Улица Николе Добровића, а радови у Булевару Зорана Ђинђића свакако ће потпуно променити саобраћајно слику у овом делу града. Очекујемо коначно завршавање тендера за изградњу тунела испод Булевара уметности, да ће радови почети током јесени а завршити се 2024. године. Онда ћемо добити велико растерећење две најоптерећеније улице, Јурија Гагарина и Омладинских бригада – рекао је Шапић.
Он је истакао и да је „Путевима Београда” ребалансом буџета пребачено милијарду динара за уређење саобраћајница и подсетио да је за годину и по дана урађено више од сто улица, уз придржавање рокова, радове ноћу, викендима и уз што мање успоравање саобраћаја.