ОСТАЈЕ ЛИ "БУС ПЛУС"? Сутра ће бити познато која компанија ће наплаћивати карте у јавном градском превозу до 2034. године
Да ли ће и наредних 13 година "Бус плус", односно садашњи Кенткарт Southeast Еуропе д.о.о. Београд, наплаћивати карте у јавном превозу, знаће се сутра, када истиче законски рок од 30 дана од отварања понуда 25. фебруара за избор понуђача.
Из Секретаријата за јавни превоз јуче су казали да ће "наручилац у законом одређеном року донети одлуку о додели уговора и иста ће бити објављена на порталу јавних набавки".
"ШТО ПРАЗНУЈУ НАШИ ПРИЈАТЕЉИ, ПРАЗНУЈЕМО И МИ" Цео Београд синоћ је сијао у бојама Грчке заставе (ФОТО)
НАКОН СКАНДАЛОЗНЕ МАПЕ "ВЕЛИКЕ ХРВАТСКЕ" Огласио се Ковачевић: Докле ће ЕУ да ћути на усташке претензије?
(СЛИКЕ УЖАСА НА КАРАБУРМИ) Кућа изгорела до темеља, потпуно УНИШТЕН ауто који је био паркиран поред
Зашто се чека последњи дан и да ли је заиста толико времена потребно да се прегледају понуде два понуђача, није јасно. Поготово ако се има у виду да је други понуђач, конзорцијум компанија Бус Логиц д.о.о. Пожаревац и Пента д.о.о., Пула (Хрватска), односно њихов представник Иван Кочев, казао да су се пријавили на тендер иако немају систем наплате у 3.000 возила у једном граду што је била референтна категорија на тендеру. Тај број имају у целој Србији, али су "одлучили да покушају и на овом тендеру".
ХОЋЕ ДА ПОВЕЋАЈУ НАПЛАТУ КАРАТА
Град би ускоро требало да покрене кампању за повећање наплате превоза, као и да упозна јавност са новим мерама.
Како би се обрачунао са шверцерима, Град је новим уговором тражио да "Бус плус" има сваког тренутка 300 контролора на улицама. Осим њих Град може да ангажује још људи који ће контролисати да ли путници имају карте, када желе да спроведу "веће акције контроле".
Елем, основни критеријум за доделу уговора била је најнижа понуда, па би и по том параметру уговор требало да припадне "Бус плусу". Конзорцијум компанија Кенткарт Southeast Еуропе д.о.о. Београд, Кенткарт Еге Електроник Истанбул и Кенткарт Анадолу Електроник дао је понуду од 10,5 милијарди динара, док је конзорцијум компанија Бус Логиц д.о.о. Пожаревац и Пента д.о.о., Пула (Хрватска) дао понуду од 10,6 милијарди динара са ПДВ.
- Стручна комисија ће у законски предвиђеном року прегледати документацију, након чега ће бити донета коначна оцена. Један од понуђача је понудио да проценат који би добијао за своје услуге од Града буде 7,79 одсто, а други 7,88 процената. Оба процента су нижа од 8,53 одсто, колико сада добија партнер - рекао је тада градски секретар за јавни превоз Јовица Васиљевић.
Оба понуђена процента нижа су и од 7,92 одсто, колико је Град тражио у тендеру.
БЕОГРАДСКА КАРТИЦА
Уместо "Бус плуса", Град намерава да уведе "Београдску картицу" која би требало да функционише по принципу два новчаника. На један ће моћи да се уплаћује карта за превоз, док ће други моћи да се допуњује и тако плаћа коришћење јавних бицикала, паркинга, куповина карата за позориште или биоскоп. Осим стандардном уплатом, картица ће моћи да се допуњује и путем рециклаже.
Предвиђен је и лимит за зараду од купљених карата, па ће уколико она месечно пређе 900 милиона динара (сада је око 600 милиона) партнер добити само три одсто провизије уместо максималних 7,92 одсто.
Просечни месечни приход Града од продаје карата у 2019. био је 621 милион динара, па је "Апекс" на основу процента по важећем уговору од 8,53 месечно зарађивао 50 милиона динара. Са процентом који су сада понудили, у просеку ће зарађивати два милиона динара мање. То значи да ће Град за 13 година уштедети 312 милиона динара, односно 2,6 милиона евра, у односну на досадашњи договор о подели зараде. Град би једино више могао да уштеди ако се повећа наплату карата од садашњих 600 на 900 милиона динара, односно за 50 одсто.
Ако понуда Кенткарт-а буде прихваћена, нови уговор би требало да буде потписан првих дана априла. Суграђанима је јуче из ове компаније стигло обавештење да допуна персонализованих "Бус плус" картица за април почела.