БЕОГРАД ДОБИЈА МАГИСТРАЛНИ ПОЛУПРСТЕН од Панчевца преко Аутокоманде до Моста на Ади: ПРОЈЕКАТ ВРЕДАН 70 МИЛИОНА ЕВРА
Горан Весић обећава Београђанима
Градоначелник Зоран Радојичић и ја бићемо добар тим, као сто смо били у изборној кампањи, и са помоћницима градоначелника, члановима Градског већа секретарима и директорима јавних предузећа наставићемо успешно да развијамо град, изјавио је заменик градоначелника Београда Горан Весић.
Прочитајте и:
Он је истакао да ће као заменик градоначелника, имати више одговорности него док је био градски менаџер, као и да ће се и даље оперативно бавити јавним предузећима, великим пројектима и економијом града.
Према његовим речима, најважнији приоритет нове градске власти је почетак градње метроа и до краја 2020. почиње изградња прве линије.
- Метро подразумева две линије и четири интегрисане линије БГ воза. Прва линија дужине 22 километра биће од Макишког поља до Аде Хује. Најоптерећенија градска саобраћајница је Булевар Живојина Мишића, а станица метроа на Макишком пољу ће "купити" све путнике са Чукарице, из Сремчице, Обреновца, Барејева и Лазаревца, који ће метроом долазити до града. Тако ћемо растеретити овај потез, јер неће бити аутобуса - казао је Весић.
Да би се успешно водио Београд, он мора да се воли
Он је казао да је други велики пројекат завршетак обилазнице око Београда који се ради заједно са Републиком, а посао је при крају.
Град ради још једну унутрашњу обилазницу, спољни магистрални прстен у оквиру којег градимо мост на Ади Хуји. Градњу почињемо 2020, а вредност радова је око 180 милиона евра, рекао је заменик градоначелника.
- Градимо унутрашњи магистрални полупрстен који иде од Панчевачког моста преко Аутокоманде до Моста на Ади. Да бисмо га завршили, радићемо Топчидески тунел. Бићемо спремни следеће године, а вредност пројекта ће бити 70 милиона евра - каже Весић.
Он је напоменуо да је у току измештање корита Топчидерске реке како би се проширио Булевар патријарха Павла на шест трака и повезали Раковица и Видиковац са Мостом на Ади.
Напоменуо је да се до краја маја следеће године завршва постављање шина на Мосту на Ади и тако се повезују Баново Брдо и Нови Београд и тада ће почети уклањање Старог савског моста и изградња новог.
Радојичић свестан велике одговорности: Част ми је што ћемо почети градњу метроа
- Вредност новог моста је око 80 милиона евра. Стари мост ће бити репариран и постављен на неком другом месту као бициклистичко-пешачки мост, а где - гласаће грађани - наводи он.
Истовремено, како Весић најављује, почеће изградња градског тунела који ће почињати код садашње аутобуске станице, а завршвавати скоро код Панчевачког моста, а овај тунел ће смањити обим саобраћаја у центру града за 14 посто, загађење за скоро 10 посто и скратити пут возачима за око осам посто.
Од пројеката који нису инфраструктурни, Весић наводи Музеј града на углу Ресавске и Немањине, гондолу која ће повезивати Ушће и Калемегдан, Научно-истраживачки центар "Никола Тесла" на месту старе електричне централе на Дорћолу.
На питање шта је са 54 најављене фонтане, Весић каже да су одређена места на којима ће оне бити и да почиње пројектовање, а свака фонтана ће бити уметничко дело уметника, вајара или архитеката.
Што се тиче решавања проблема буке у Београду, каже да ће тражити измену прописа и да ће инспектори и комунални полицајци имати опрему којом ће лако и ненајављено да утврђују ниво буке ресторана и клубова.
Радојичић за РТС: Благо сам нервозан, обавезе у граду на првом месту
- Они који буду желели да емитују музику после радног времена мораће да ураде потпуну заштиту од буке у складу са правилима која ћемо да пропишемо. Локали који после радног времена точе алкохол мораће да имају посебне дозволе, а у њима неће бити дозвољено присуство малолетника - наводи он.
Каже и да је припремљен план локације сплавова, а на основу Закона о водама сви ће морати да плаћају накнаду Београду зависно од квадратуре и места.
Весић најављује и нова правила по којима ће нове зграде морати да имају такозвану антиграфит заштиту или течно стакло како графити не би могли да се задрже, док ће на зградама под заштитом градске власти поставити ту заштиту.
- То нема везе с муралима, који улепшавају град - напомиње Весић.