Када ће Београдски метро кренути са радом? Ово је датум
Познат датум.
Председник Скупштине града Никола Никодијевић најавио је да ће прва линија београдског метроа кренути у рад крајем 2028. године или почетком 2029. године, и додао да "кртице", које ће копати подземне цеви којима ће ићи метро, улазе под земљу 2025. године.
Он је рекао да су радови на депоу Макишко поље већ кренули, што је, напомиње он, најкомпликованији део, јер је депо место одакле ће се управљати читавим системом.
- Када буду кренуле да се раде метро станице у надземном ископу и када грађани буду могли то да виде голим оком, онда ће бити једноставније. Београдски метро више није бајка за Београђане, то је наша реалност, сваког дана смо све ближи да остваримо тај сан - поручио је председник градске скупштине.
Решење проблема саобраћаја у Београду
Није метро једино решење за проблем саобраћаја у Београду, рекао је Никодијевић и додао да се, поред метроа, такође ради и на „БГ возу”, који треба да послужи ободним београдским општинама и прикључи их што брже и ефикасније метроу.
- Хоћемо сада да радимо нову линију Земун поље - Сурчин и да повежемо београдски аеродром. То морамо да урадимо све до 2027. године, јер је Експо 2027 велика шанса за Београд. Морамо да осмислимо како ћемо тако велики број људи довести на Експо и вратити их - навео је он.
Никодијевић је рекао да је за функционисање града у летњем периоду кључно да се заврше пројекти који могу да се ураде током лета, попут реконструкције одређеног дела улица, замена инсталација, како би Град Београд дочекао 1. септембар спремно.
Председник градског парламента је истакао да се на београдским градилиштима током летњих дана, када су високе температуре, почиње са радом доста раније него што је уобичајено, како би радници у периоду од 12 до 15 часова радили слабијим интензитетом и не би били изложени толиком напору. Према његовим речима, потрошња струје у Београду у летњим месецима је већа него зими због употребе клима-уређаја услед високих температура.
- То су климатске промене за које смо свесни да постоје, које доводе до тога да и у току ноћи имамо јако високе температуре, чак ни током ноћи не пада температура у Београду. Климатске промене су неминовне и највише се осећају на подручју Балкана и Медитерана - додао је он.
Стратегија прилагођавања на климатске промене
Како је навео, 2015. године је донета Стратегија прилагођавања Београда на климатске промене, у којој постоји низ мера који ће Београд морати у будућности да предузме како би се изборио са климатским променама.
- У будућој изградњи насеља и улица мораће да се примењују препоруке из те стратегије, али за оно што је већ направљено биће потребне године да се то прилагоди систему. Не пише до када све то треба да се уради, али се на свему ради - изјавио је председник Скупштине града.
Када је реч о буџету Града Београда, Никодијевић је истакао да је посебан акценат стављен на бригу о људима и њиховим потребама, као што су бесплатни вртићи, и приватни и државни, изградња инфраструктуре...
400 нових трамваја и аутобуса
Такође, додаје он, планирано је и да следеће године Градско саобраћајно предузеће (ГСП) Београд набави 300 нових аутобуса и 100 трамваја, напоменувши да приватници по новом уговору морају да имају нова возила, не старија од две или три године.
- Услов за расписивање новог тендера за приватне превознике је да морају да имају нова возила, не могу да возе Београђане у распалим аутобусима, старим 10 година, и да немају клима-уређаје на 40 степени. Ко буде испуњавао те услове, моћи ће да учествује на тендеру - објаснио је он и апеловао на грађане да плаћају превоз, како би Београд могао да има нова возила.
Што се тиче бувљака на Новом Београду, Никодијевић је рекао да је бувљак пресељен и да сви који су радили на бувљаку сада имају много боље услове за рад, напоменувши да је претходна локација на којој се налазио бувљак продата и да ће на њој да се гради комерцијални објекат.
- Разговарао сам са директором "Пијаца", ишао сам са њим да обиђем неколико пијаца, поред Палилулске, и изненадио сам се колико пијаца Стари Меркатор лепо изгледа. Код Бајлонија се ради и метро станица, па ћемо морати да уклапамо радове. У плану нам је да наше пијаце постану као италијанске, мултифункционалне - најавио је Никодијевић.