КРИТИЧНЕ ТАЧКЕ ПРЕСТОНИЦЕ: Београдске улице у којима се најчешће догађају несреће!
Највећи број саобраћајних несрећа дешава се на улицама вишег реда (Булеварима) које возачима дају лажни осећај сигурности и тада прекорачују брзину.
У главном граду несреће се учесталије догађају у појединим улицама, а најопасније су зоне око тржних центара и великих булевара, које су нафреквентније.
Градоначелник Грачанице: Хвала Меридиану што је спасао најугроженије
РАДОВИ И ПРИПРЕМЕ БЛИЖЕ СЕ КРАЈУ: После осам векова, завршава се споменик Стефану Немањи какав Србија заслужује (ФОТО/ВИДЕО)
ШИНСКИ ПРЕВОЗ КАО ПОБЕДА ЕКОЛОГИЈЕ: Весић открио када ће бити готова прва линија београдског метроа
Милан Вујанић, професор безбедности саобраћаја на Саобраћајном факултету Универзитета у Београду у пензији каже да, посматрајући претходне године, примарна улична мрежа у којој се несреће највише догађају обухвата три улице.
Ту спадају улица Краља Милана, улица Кнеза Милоша и Булевар Краља Александра као улице у којима се бележи велики број незгода.
- Неопходно је истражити шта је то што је довело до тих незгода и погледати шта је заједничко незгодама које су се тамо догодиле. Ако се на некој саобраћајници догађа више незгода него на другим логички гледано не ради се о томе да баш том саобраћајницом саобраћају возачи који не знају да возе или греше у вожњи, а у другим саобраћајницама не. Сигурно постоје фактори који утичу на настанак незгоде, није само проблем број возила, већ у томе што нешто није адекватно означено. Неопходно је истражити шта доводи то тих незгода - каже Вујанић.
- Када сам анализирао Ибарску магистралу на једном месту после Ужица показало се да је у временском интервалу од пет година ту забележено 80 незгода, баш на истом месту. То указује да постоји проблем на тој локацији, да нешто није означено како треба. Чим на једном месту на путу имате повишен број незгода, није случајно и зато имамо методу тзв. роад safety инспецтион где се након незгоде са повређеним или погинулим лицима упућује екипа независних стручњака да оцени да ли је пут неким својим елементом допринео настанку несреће - објашњава стручњак.
Мостови и тунели опасна места
Када се ради о београдским мостовима и тунелима, Вујанић истито да они иначе представљају опасна места.
- Чим се мењају услови у којима се одвија саобраћај, а евидентно је да се на тим местима мења, ризик је већи. Тунел на Теразијама је мало необично постављен, има велику пропусну моћ око 100.000 возила днево, али излази на семафор који је често затворен, што није логично. Тунел не правите тако да онај ко уђе у њега тешко излази, то концептуално није добро решено, пројектант зна зашто је дозволио да се тако регулише саобраћај у зони тунела, али такво решење није логично - појашњава Вујанић.
Посебно опасна деоница у граду
Стручњак каже да део Булевара Ослобођења од Славије до Аутокоманде спада у посебно опасну саобраћајницу, а наставак те саобраћајнице ка Трошарини је такође угрожен јер поред пута има доста објеката попут Факултета организационих наука и Војног центра, али и бициклистичке стазе, делова који генеришу опасност на том делу пута.
Из Агенције за безбедност саобраћаја наводе као најпрометније улице оне у околини "зона атракција" као што су тржни центри и улице вишег реда (Булевари) који повезују различите делове града. Велики део возача користи аутопут кроз Београд приликом одласка на посао и обратно, па се на том делу градске саобраћајне мреже стварају и највеће гужве.
У којим улицама се бележи највећи број саобраћајних несрећа?
Највећи број саобраћајних незгода се дешава на улицама вишег реда (Булеварима) на које својом регулацијом возачима дају лажни осећај сигурности и они тада прекорачују брзину која је најчешћи утицајни фактор настанка саобраћајних незгода.
Такође, старо градско језгро које представља стихијски настала насеља, због недовољних капацитета улица и неправилне геометрије раскрсница доводи до већег броја саобраћајних незгода, најчешће са материјалном штетом.
Што се тиче улица које нису адекватно обележене саобраћајним знацима из Агенције одговарају да одржавање улица и путева у граду Београду спада у делоркуг рада управљача улица и путева, односно ЈП „Путеви Београда“, односно не спада у надлежност Агенције за безбедност саобраћаја.
Која је то, условно речено "најкритичнија тачка", у којој најчешће долази до судара/несрећа?
- То су места где долази до укрштања интензивних пешачких и колских токова. Свако место на саобраћајној мрежи може постати опасно место уколико не поштујемо саобраћајне прописе, а првенствено не прилагодимо брзину условима саобраћаја и стању на путевима - кажу из Агенције за безбедност саобраћаја.