Да ли знате зашто се петља зове баш МОСТАРСКА?
Мостарска петља данас је незаобилазна градска саобраћајница, а њена изградња везана је за време с краја шездесетих и почетка седамдесетих година прошлог века.
На месту Мостарске петље некада је био кружни ток - Мостар је добио име по мосту који је сваке године односила набујала Мокролушка река.
Тада је кроз главни град прошао ауто-пут, а петља је, за почетак, имала ''задатак'' да збуњује градске шофере, који је тек требало да науче како да се снађу у новонасталом лавиринту.
Александар је београдски занатлија великог срца, а његове руке НАПРАВИЛЕ СУ ПРОИЗВОД КОЈИ ПОМАЖЕ СВИМА! (ФОТО)
Подсећамо, у то доба још није било путева који су имали више трака у једном правцу, па је престројавање многим возачима била велика непознаница.
Уосталом, овај део града носио је назив Мостар и пре изградње петље, мада многи садашњи становници престонице мисле да је име везано искључиво за завршетак Газеле и необични распоред саобраћајница које су вијугале испод моста.
Па ипак, ''Мостар'' је добио име знатно раније. У сећањима старих Београђана дуго је остала прича како је некада, трасом ауто-пута, односно данашњом Улицом Франше д’Епереа текла Мокролушка река. Она је повезивала изворе из Малог Мокрог Луга и правећи водоток кроз ову котлину уливала се у Саву испод данашње петље.
Сада је та река каптирана и тече испод улице, кроз подземни колектор. То је армирано-бетонски тунел димензија 5,5 са 5,5 метара. Вода и данас хучи туда, али далеко од очију Београђана.
ОВДЕ ћете добити ВАШЕ НАЈЛЕПШЕ КУПАТИЛО, а ПОПУСТ је нешто на шта посебно треба да обратите ПАЖЊУ
Мокролушка река је крајем 19. и почетком 20. века с пролећа умела да набуја и да однесе дрвени мост којим су ондашњи варошани прелазили ка Сењаку. Како су сваке године после бујица наново морали да поправљају мост, тако су стари житељи нашег града ово место и прозвали - Мостар.