НАЈВЕЋИ БРОДОЛОМ У ИСТОРИЈИ СРБИЈЕ: Прошло је тачно 65 година од потонућа српског Титаника
Велика трагедија
На данашњи дан 1952. у 13.12 брод "Ниш" је потонуо у Дунав испод Калемегдана, а настрадало више од сто људи. Тачан број жртава никад није утврђен.
Београђанки експлодирала лубеница: О једном детаљу бруји цео комшилук (ФОТО/ВИДЕО)
Општина Земун пожелела срећан почетак школе сваком ђаку прваку!
На крају лета 1952, тада једини мост преко Саве, онај којим сада иду трамваји, био је затворен због поправке, а поред њега су били положени понтони, који су повремено размицани због проласка бродова. Из Земуна у Београд и обратно ишло се аутобусима до понтонског моста или малим бродовима „Ниш“ и „Загреб“, који су могли да приме по 60 путника. Путници на овој бродској линији углавном су били ђаци, студенти и радници, а због ових радова на мосту стваране су гужве, па су бродови укрцавали више путника него што је формално било дозвољено.
Хроничар Бранко Најхолд каже:
- Видећи да се спрема невреме, Фердинанд Нобило, капетан брода, одлучио је да исплови раније и за то добио одобрење надлежне службе. Тако је „Ниш“ већ у 13 сати и седам минута испловио, али га је код Великог ратног острва захватила олуја с кишом, градом и ветром, који је дувао брзином већом од 100 километара.
Према каснијем саопштењу полиције, удар ветра преврнуо је брод у 13 сати и 12 минута, а под налетом воде преко палубе већ за неколико наредних минута потонуо је на дно које је ту на дубини од 14 метара.
- Падао је град невероватне величине, већи никад у животу нисам видео. Људи који су око мене пливали само би одједном јаукнули и потонули. Ја сам у води напипао шешир једног од тих несрећника, натукао га на главу да се заштитим од града и наставио да пливам до Небојша куле - сведочио је доцније студент Миша Гркинић.
Новине су сутрадан објавиле потресне приче: Земунац Драгољуб Димитријевић ујутро на дан несреће сазнао је да је постао отац, па је отишао у Београд да купи поклоне, које није успео да уручи, нити да види новорођенче - настрадао је у бродолому.
Забележено је да се неколико непливача спасло, као и да се више добрих пливача удавило, пре свега због велике панике која је захватила путнике. Тако се обале докопала и Ана Бајзерт, радница текстилне фабрике „Сутјеска“, која уопште није знала да плива. А друга једна девојка успела је да доплива до обале, али је тамо, минут касније, умрла. Неки мајор је пливао једном руком до обале, спасавајући дете, да би тек на обали видео да је туђе. А његово је, заједно с мајком, остало у водама Дунава...
Бахати возач се паркирао преко шина, путници из трамваја уклонили непрописно паркирано возило (ФОТО)
Верује се да је до катастрофе дошло зато што је, не много пре потонућа, парна машина на броду „Ниш“ замењена знатно лакшим дизел-мотором. То је знатно смањило терет на дну брода, на којем је било више путника него што је предвиђено, па је ветар могао лакше да га обори на страну.
Земунац Драгољуб Димитријевић ујутро на дан несреће сазнао је да је постао отац, па је отишао у Београд да купи поклоне, које није успео да уручи, нити да види новорођенче - настрадао је у бродолому.