Решење енигме: Правила у кружном току Славија су следећа
Свакоденвна главобоља возача
Саобраћај Тргом Славија одувек је био проблем за многе возаче, потврђују стручњаци са Саобраћајног факултета професор др Бранимир Станић и доцент др Никола Челар. Тако да и садашње решење, боље од претходног, поједине ипак ставља на муке.
Прочитајте и:
- То је сада петотрачна кружна раскрсница, а искуства показују да кружни токови не би требало да имају више од три траке, како не би било много преплитања - наводи професор Станић. - Издвајањем жутих трака за јавни градски превоз добили смо два концентрична кружна тока који збуњују возаче. Проблем кретања решен је хоризанталном сигнализацијом, али је невоља у томе што је она "невидљива" када је Славија прекривена возилима.
Највећа енигма сада је ко, кад и где има првенство кретања. То возачима ствара проблем, пошто имају три степена одлуке.
- Прво одлучују о пропуштању пешака када прилазе кружном току. Онда морају да воде рачуна о аутобусима, трамвајима и такси возилима који се крећу жутом траком, и све њих пропусте. И тада док "секу" жуту траку, морају да обрате пажњу на сва возила која се крећу у три траке унутар кружног тока, да их све пропусте и тек онда да уђу у жељену траку! Немогућност брзог сагледавања свих пет трака или брзог доношења одлуке у коју од могућих три да се укључе, многима задаје главобоље. Слично је и при напуштању кружног тока. Најпре је потребно доспети у траку која води ка излазу, пропустити возила јавног превоза и на крају поново пропустити пешаке - истиче професор Станић.
Иако Закон о безбедности у саобраћају посебно не дефинише прецизно правила кретања у кружном току, стручњаци подсећају на два основна.
- Онај ко улази у раскрсницу дужан је да пропусти сва возила која се крећу кружним током - каже доцент др Никола Челар. - У самом кружном току важи правило да је онај ко мења саобраћајну траку дужан да пропусти сва возила која се том траком крећу! Баш због великог броја укрштања, унутрашња трака до саме фонтане остаје најмање искоришћена.
Уједно, Славија је ток у кога се уливају саобраћајнице различитог ранга, па је требало размислити о могућности да улице Светог Саве и Делиградска промене смер.
Велика новина реконструисане Славије јесте то што сада возачи из Београдске могу да скрену у Улицу краља Милана. И док скретање десно на овом месту пре није било могуће, већ су возачи морали да уђу у кружни ток, сада им је ово омогућено.