Шапић за СД: "Прошириваћемо улице где год можемо, тражићемо већи број кружних токова и једносмерних улица, посебно у центру града"
Шапић нам је дао детаљан одговор о даљим плановима за развој саобраћајне инфраструктуре у Београду.
Председник Привременог органа Града Београда Александар Шапић рекао је данас приликом обиласка радова на изградњи нове аутобуске станице да ће од јануара 2024. године целокупан аутобуски саобраћај у престоници бити пребачен на нову аутобуску станицу на Новом Београду.
ОПАСНА ЖИВОТИЊА СНИМЉЕНА У БЕОГРАДУ! Становници ОВОГ краја престрављени: "Склањајте мачке и мање псе у кућу!" (ВИДЕО)
У БАТАЈНИЦИ ОДРЖАН ПРВИ МЕМОРИЈАЛНИ ОМЛАДИНСКИ ТУРНИР У ШАХУ "СТОЈАН ЂУКИЋ"
СВЕЧАНО ПРОСЛАВЉЕН ПРАЗНИК ОПШТИНЕ ЗЕМУН – 5. НОВЕМБАР
Према његовим речима, најпре ће бити пуштен аутобуски саобраћај, а потом ће се градити станична зграда.
- Очекујемо да ћемо у јануару бити у прилици да сав аутобуски саобраћај пребацимо овде. Када сам дошао на место градоначелника, рекао сам да ћемо решити питање аутобуске станице на један или други начин. Било је потребно да се у једним моменту посвађамо са БАС-ом, да бисмо могли да дођемо до неког решења - рекао је Шапић.
Како каже, очекује да Београд добије аутобуску станицу какву заслужује.
- Будућа аутобуска станица, када буде била готова у пуном капацитету, при чему мислим на инфраструктурни капацитет са станичном и железничком зградом у оквиру комплекса, биће, поред лисабонске, у Европи најбоља, најпрактичнија и најфункционалнија аутобуска станица, са највећим капацитетом у односу на позицију на којој се налази и град у коме услугу пружа - навео је Шапић.
На питање наше новинарке, с обзиром да је аутопут од петље Београд, преко Мостара до Бубањ Потока престао да постоји, да ли у будућности можемо очекивати проширење ове саобраћајнице, Шапић нам је дао детаљан одговор и о даљим плановима:
- Прошириваћемо улице где год можемо, на Новом Београду је то најлакше јер има највише простора. Када имамо четири траке, уместо некадашње две, више аутомобила може да прође кроз зелени талас на семафору. Ми ћемо се потрудити да, у будућности уместо семафора где год можемо стављамо кружни ток. Кружни токови су стандард у Европи већ дужи низ година, они чине да саобраћај буде течнији, да брже иде, да се не стварају чепови. То ће бити један од планова у будућности. Направили смо већ два кружна тока на Бежанијској коси, додуше, она јесу мала, али су већ променили саобраћај. Тако да ћемо гледати да уводимо кружне токове, где год можемо и поред проширења саобраћајница - рекао је Шапић.
Шапић је истакао да је нова идеја у складу са европским стандардима:
- Локално-политички став и одлука је да се иде ка томе и да се тражи што већи број кружних токова и једносмерних улица, нарочито у центру града. Јер ако желимо да примењујемо европске стандарде, који су омогућили квалитетнији проход саобраћаја, морамо имати већи број једносмерних улица, јер оне омогућавају већи број паркинг места и већу проходност кроз град.
На питање везано за бивши аутопут, Шапић је рекао:
- Што се тиче аутопута, није сигурно да има простора за додатно проширење, али зауставна трака сада постаје део саобраћајнице. Уз изузетке, на појединим местима, она служи за укључивање у саобраћај, и за аутобуски превоз. Где год буде могла да буде постављена као трећа трака биће - истакао је Шапић.