Синиша Мали открива зашто Београд има 94 хотела и зашто се на Дорћолу управо гради још један
У Београду више нема туристичке сезоне, она траје целе године
Хотели су срце и душа туристичког развоја у свакој земљи. Без обзира да ли сте кренули да видите Ајфелов торањ, Таџ Махал или Калемегдан, ако не постоји место на коме можете да преноћите, добијете храну и пиће, нећете се ту задржавати дуже од 24 часа, колико је неопходно да бисмо уопште говорили о туризму.
Колики значај угоститељство има за туризам најбоље осликава податак да од укупне туристичке потрошње у току путовања, на угоститељске услуге одлази преко 60%, говоре статистички подаци.
► У трци за избор најбољих дестинација у туризму југоисточне Европе и Медитерана за 2017. годину, Београд је проглашен шампионом пословног-бизнис туризма са 800 милиона долара девизног прилива, према одлуци стручног жирија Међународне туристичке патроле Сацен Интернатионал.
► Према писању "Lonely Планета", водећег светског туристичког водича, Београд сада конкурише Берлину као дестинација за забављање
► За 11 месеци 2017. године, Србија је регистровала скоро три милиона ноћења страних гостију, највише у Београду
► Колико је туризам важна привредна грана у Београду, сведочи чињеница да је сваки десети Београђанин у некој области која је везана за туризам
► Београд више нема туристичку сезону, јер туристи сада долазе током целе године.
Последњи у низу београдских хотела је Хилтон, који је изграђен на рушевинама у самом центру града, код Славије, где је годинама стајао призор који је ружио овај фреквентни круг двојке.
Хилтон је први интернационални ланац хотела на свету којим управља компанија Хилтон Worldwide, и један од најскупљих брендова на свету, који се налази у више од 90 светских градова, а Београд је постао један од њих.
Питали смо градоначелника Београда Синишу Малог да ли има потребе за још хотела у Београду:
-С обзиром на то да број туриста континуирано расте, верујем да то јесте неопходно и да ће са годинама расти и број хотела. Пре три и по године у граду смо имали 67 хотела а данас их имамо 94. Драго ми је што, осим познатих ланаца као што је Хилтон, и наши домаћи инвеститори граде хотеле, па сам тако недавно имао прилику да са председником Републике Србије Александром Вучићем поставим камен темељац за нови хотел Мона на Дорћолу- рекао је Мали за наш портал,
Чињеница је да за београдске хотеле увек има заинтересованих инвеститора, јер се више исплати уложити у изградњу хотела у Београду него у Цириху, зато што је цена преноћишта готово једнака, а трошкови мањи. Угоститељство је примарни услов и најважнији привредни чинилац туризма. Зато је неопходно непрестано ојачавати његову људску, материјалну и просторну компоненту.
-Београд је само током прошле године од туризма зарадио око 800 милиона евра, а ове године нам је циљ да зарадимо милијарду евра од те привредне гране. Више фактора на то утиче, морао је да се склопи један мозаик како би Београд постао атрактивна туристичка дестинација. Ми смо најпре активирали међународну сарадњу, потписали смо протоколе о сарадњи са Москвом, Сеулом, Шангајем, Минском, Техераном… Имали смо успешне манифестације “Дани Београда у Москви”, “Дани Београда у Минску”, “Дани Пекинга у Београду”... Све то је захтевало напоран рад, многобројне припреме али успели смо да Београд представимо на најбољи начин. Већем броју туриста свакако доприносе и две нове директне линије нашом националном авио компанијом “Ер Србија” - у Њујорк и Пекинг, јер смо тиме постали “хуб” региона - рекао је Синиша Мали.
Међутим, оно што је туристима посебно занимљиво, али и Београђанима, је изградња гондоле, која ће повезивати Калемегдан и Ушће. Питали смо Малог како показујемо да је Београд пријатељски град за странце:
-Стављамо град на располагање странцима тако што имамо нове инфо табле које су по први пут и на кинеском и руском језику, имамо квалитетан садржај у граду током новогодишњих празника, град никад није био лепше окићен…И један од најважнијих пројеката који су у плану, а који је управо важан за развој туризма, је изградња гондоле која ће да повезује Калемегдан са парком Ушће. Она ће бити својеврсна атракција, поготово узимајући у обзир да сређујемо тај парк, и да он већ сада потпуно другачије изгледа. Све то утиче на већи број туриста.