ГРАДОНАЧЕЛНИК ШАПИЋ: Вртићи и уџбеници од септембра бесплатни - као што сам и обећао!
Градоначелник Београда Александар Шапић говорио је у интервјуу за "Блиц" о бројним темама које су од виталног значаја за грађане али и о аферама и изазовима са којима се последњих месеци интензивно суочава.
Сви ученици ће имати бесплатне уџбенике, као што сам и обећао. Рекао сам то 100 пута и опет ме питате, само зато што су, како кажете, у неким школама рекли да ће бити, највероватније – овим речима Александар Шапић, градоначелник Београда, одговара на питања и дилеме око тога хоће ли од септембра сви основци и средњошколци у престоници добити бесплатне комплете уџбеника, како је најавио.
- Имате саопштења Секретаријата за образовање, званично упућена писма свим школама, буџетска средства обезбеђена, више пута од свих инстанци Града најављено... И вама је све то једнако, колико и оно што је изречено на неком родитељском састанку. Да поновим, сви основци и средњошколци, као што сам и обећао, добиће од свог града цео комплет уџбеника у септембру. Као и вртићи који ће од септембра бити потпуно бесплатни, као што сам и обећао, и од сада ће Град плаћати ону разлику од 5.500 динара коју су морали родитељи да плаћају до пуне цене. Да ме не бисте у следећем питању питали да сте чули негде на пијаци да је неко рекао да и то неће бити.
Шапић: Снажна веза Београда и нашег народа у Републици Српској
ЛЕПА ВЕСТ ЗА МАЛИШАНЕ: Градоначелник Шапић уступио част деци да дају старт за Београдски маратон
Шапић: Не одустајем од раскида уговора са „Кенткартом“
УВОДИ СЕ НОВИ И ЈЕФТИНИЈИ СИСТЕМ НАПЛАТЕ КАРАТА
- Коначне цене карата ће бити ускоро утврђене од стране Секретаријата за јавни превоз, јер смо на последњој седници Скупштине града Београда, одлукама које смо донели, омогућили Секретаријату да уђе у измену целог система превоза. Одлука Скупштине је постала правоснажна тек пре неколико дана, тако да очекујем да после празника, најкасније до средине маја, буду донете зоне, тарифе и цене у оквиру новог система београдског јавног превоза.
ОД МАЈА НОВЕ ЦЕНЕ ПРЕВОЗА ?!
- Не знам где је било речи од 1. маја?! Ја сам рекао да очекујем да у мају завршимо један део процедура који ће нам омогућити да нам најбрже заживи систем наплате СМС-ом. И да очекујем да ћемо до краја лета, најкасније, имати потпуно имплементиран нови систем превоза са свим његовим сегментима. У то рачунам и куповину карата на киосцима, јер ће нам за то бити потребно који месец више. Ми мењамо систем који је функционисао скоро 15 година, а ако неко мисли да то за 10 дана може тек тако да се изведе, онда или је злонамеран или је потпуни лаик - истакао је Шапић за Блиц.
- Прво, не знам о ком тачно смањењу причате, кад је наплата падала годинама и дошла до тога да само 25 одсто оних који се возе плаћају превоз. Друго, због чињенице да ће цене бити далеко ниже него до сада очекујемо да наплата порасте, а чак и ако на почетку не буде на нивоу који очекујемо, бар да се растерети људима кућни буџет. Значи, тачно да будемо финансијски на истом нивоу, а скоро је немогуће да буде лошије за Град него сада. Биће корист, јер ће за грађане бити далеко јефтиније.
Још нешто ми је интересантно! Ово питање које сте ми сада поставили постављају најчешће они који никад за ових 15 година нису бринули колико је Град на губитку и како то надокнађује, а у огромним је губицима. Сада, када ми покушавамо да то променимо, одједном се појавила “невиђена” брига за буџет Града. Али ОК, ваљда је и то потврда да мењамо кључне ствари, а не козметичке.
ЦЕНЕ КАРАТА У СКЛАДУ СА ПОТРЕБАМА ГРАЂАНА
- Нисам видео на друштвеним мрежама, него је број људи који нам је сугерисао за ту дневну карту био толико велики, да само неозбиљна особа на то не би реаговала. Ваљда се све што се у Граду ради, ради због људи који у њему живе? То доживљавам као сасвим нормалну ствар, да се реагује у односу на њихове потребе. Можда до усвајања коначних цена буде још нека промена, јер суштина је да дођемо до оптималног решења за све. Свакако ће јавност бити благовремено обавештена када се усвоји званичан нови ценовник карата за превоз.
КОНТРОЛОРИ И ВАЛИДАТОРИ ОДЛАЗЕ У ПРОШЛОСТ
- Зато што ни једно ни друго није служило сврси. Валидатор је био велика обмана која је требало да учини систем компликованим, а самим тим и “изузетно напредним”, да не би било ко до краја питао чему служи. Валидатор ничему није служио! Обрађивао је само 20 одсто путника, а то је наплаћивано Граду као круцијална информација за подизање квалитета превоз. Контролори исто! Успоравали су систем, заустављали возила кад људи нису хтели да плате карту, није их било довољно... Све то мењамо! Нема више заустављања возила, неће бити избацивања путника, неће бити непријатности. БЕЛИ ће вам уручити казнену карту ако вас затекну без карте и настављате нормално даље да се возите.
“ПОНОСАН САМ ШТО РАСТУРАМ СИСТЕМ КОЈИ ЈЕ ШТЕТАН ЗА ГРАД..."
- Видели сте каква се кампања после тога направила против мене у делу медија. Сви медији бране приватну фирму као очи у глави, без обзира на то што деценијама наноси штету Граду. Ето, ту вам је одговор! Између осталог, нико није желео да му се догоди то што се мени догодило. Ти људи имају паре, утицај! Плате медије и они раде кампању. Данас то тако функционише. Никог више није брига о општем интересу и интересу људи због којих смо ту - изричит је Шапић.
ГРАД ОШТЕЋЕН ЗА НАЈМАЊЕ ТРИ МИЛИЈАРДИ ДИНАРА
- Оно што имамо евидентирано јесте да је наплата од 2012. до 2022. пала са девет, на шест милијарди динара, али то је само оно што видимо! Надам се да ћемо оно друго, што не видимо, тек открити у периоду испред нас, кад систем променимо. Највише је оштећен тиме што највећи број људи сматра да је јавни превоз у Београду лош.
ШАПИЋ О НАВОДИМА БИРН-А
- Идеја је да се утврди истина! Јер и ово је био део прљаве кампање која је имала за циљ да све остане по старом. Да се све не би завршило само на спекулацији и “пресуди” коју је донео део плаћених медија у оквиру своје кампање, ја ћу поднети пријаву да утврдимо све чињенице.
Прво, да ли је прекршен закон и који? Да ли је почињено било које кривично дело? Да ли је неко прибавио или имао намеру себи да прибави било коју врсту користи? Да ли је неко имао намеру да нанесе штету Граду? Да ли је све што смо чули тамо аутентично? Да видимо све! А ја сам већ рекао, и остајем при томе, да су захваљујући том човеку (Милановићу, прим. нов.) и целом тиму људи који је водио разговоре с њима (“Кенткартом”, прим. нов.) разоткривене ствари које досад нису.
Тиме смо спасли Град од даље крађе и урушавања. Откривено је да је цео њихов систем превара и обмана коју су деценијама плаћали Београђани. На који начин је он до тога дошао мене није брига; шта им је причао, да ли их је лагао, још мање! Важно је да ли је учинио било шта лоше што је оштетило Град Београд. Све што је досад урадио било је од великог интереса за Град и за то имамо јасне доказе. Видећемо да ли постоје докази за супротно.
На крају, апсурдно је да и они најзлонамернији у оптужби кажу да је “намештао набавку да би заштитио Град”. Чак ни они нису рекли да је себи хтео нешто да узме! Видећемо шта је на том снимку аутентично и да ли се после тога догодило нешто на штету Града за шта ја не знам. Засад само знам да смо захваљујући тим разговорима разоткрили лажни систем који је уништавао наш јавни превоз. Још је занимљиво да су тајно снимани и исечени разговори однети само у БИРН, а не у полицију, и то тек кад сам ја објавио да их из свега избацујемо. Али полако...
“ОДРЕЂЕНИ ДУБОКИ СИСТЕМИ БОРЕ СЕ ПРОТИВ УВОЂЕЊА РЕДА...
- Свуда постоје дубоки системи, па и у овом систему. То су разне интересне групе које раде једино са циљем стицања своје користи.
ШАПИЋ БЕЗ ПОДРШКЕ СНС?!
- Не желим да се бавим спекулацијама. Ја сам дошао на ово место да оставим нешто иза себе и урадим важне ствари за Београђане, а не да се бавим рекла-казала.
НИСАМ УВРЕДИО РОМЕ!
- Зашто?! Шта је спорно у томе што сам рекао? Јесам ли нешто слагао, јесам ли некога увредио? То што су се осетили погођеним они који на ромском питању деценијама узимају паре, а ништа нису урадили ни за њих, ни за оне који живе у окружењу нехигијенских насеља, то је већ друга прича. Они и треба да се осете погођеним!
САЈАМ ЋЕ БИТИ ПРЕСЕЉЕН У СУРЧИН
- То није моја идеја. То је идеја која је постојала и пре мене. Ја само немам ништа против ње, јер мислим да ће тај део града градњом националног стадиона, Сајма, саобраћајницом за ауто-пут која је одскора урађена, бити “нови Нови Београд” и део града са највећим развојним потенцијалом.
БЕЗ КОМЕНТАРА О ВЕЛИКОМ НАРОДНОМ ПОКРЕТУ
- Нисам учествовао у разради тог пројекта, тако да би било неозбиљно да о њему причам на основу паушалних информација које имам из медија. Ако будем нешто више знао и будем имао мандат да о томе говорим у јавности, говорићу. До тада не могу ништа више од овога да кажем.
ПРЕСЕЉЕЊЕ ЗОО-ВРТА ИДЕ У ДОБРОМ ПРАВЦУ
- Има до тога још доста да се уради, али смо и по том питању први који смо коначно кренули у реализацију идеје о којој су многи само причали. Прво је неопходно направити добар идејни пројекат, у шта смо већ кренули, па ући у расељавање нелегалног насеља, у шта смо такође кренули... Па онда израда пројекта, па пројекат расељавања животиња. Има ту још много посла, али смо ми први који смо повукли прве кораке у том правцу. Досад је само била празна прича од стране свих других, као што рекох.
"НЕМАМ МАНДАТ ДА ГОВОРОИМ О СЕДНИЦИ СКУПШТИНЕ СНС ЗАКАЗАНЕ ЗА 27. МАЈ"
- Претпостављам, али не бих унапред лицитирао. Мислим да је најбоље да о томе питате председника странке или председника Извршног одбора, они свакако знају далеко више од мене и имају мандат да о томе и говоре.