СВИМА ЈЕ ДОСТА ЛУДАЧКИХ ГУЖВИ У БЕОГРАДУ: Ево шта кажу стручњаци - ово су МОГУЋА РЕШЕЊА
Да на престоничким улицама има превише аутомобила, тврде и позиција и опозиција, али и саобраћајни стручњаци!
Београд је протеклог викенда био међу најзагађенијим градовима на свету, а многи су за то окривили неповољне временске услове, ложионице, фабрике и - саобраћај.
ОГРОМНА СНИЖЕЊА! Фирст минуте понуде за Грчку никад јефтиније - цела породица може да летује за мање од 400 евра!
Од 1. јануара ЗАБРАНА! Уводе се НОВЕ МЕРЕ против БАХАТИХ ВОЗАЧА!
ВРШЕ СЕ ПРИПРЕМЕ ЗА БГ МЕТРО: Ево колико ће коштати целокупна изградња и када ће бити готов
Да на престоничким улицама има превише аутомобила, тврде и позиција и опозиција, али и саобраћајни стручњаци. Да је неопходно смањити број возила, нарочито у центру града, постоји консензус, али не и начин на који би то могло да се уради. А у јавности се појавило неколико предлога.
- Постоје инструменти као што су забране уласка у центар за возила која немају зелену налепницу. Са друге стране, различитим мерама којима дестимулишемо људе да дођу у центар са аутом, далеко се више може урадити на спречавању загађења него забраном ове две врсте мотора - рекао је недавно Крсто Липовац, професор Саобраћајног факултета.
Његов колега Милан Вујанић, међутим, тврди "да би на овај начин била угрожена људска права".
- Таква мера би била дискриминаторска и сваки грађанин би имао право да пресавије табак и тужи. Не знам како би се то могло извести - каже Вујанић.
Средином јула 2016. због високе загађености ваздуха челници Париза су се одлучили за увођење система пар-непар. Једног дана само грађани којима се таблица завршава на парни број имају право да возе у време највећих гужви, док другог дана возе само они са непарним бројем. Старији Београђани се сећају како је својевремено код нас на снази био систем пар-непар, али због - несташице бензина.
- Могуће је увести и сада систем пар-непар, али ћете имати проблем да народу објасните зашто то радите. Ко ће мени који сам купио аутомобил казати немој да возиш - каже Вујанић.
Са њим се слаже Дамир Окановић из Комитета за безбедност.
- Не би ништа значило увођење система пар-непар јер се аутомобили не би делили по гориву које троше, већ по таблицама. Тако би се у исти кош стављала возила која на пример троше дизел гориво и метан, а није прихватљиво да они који мање загађују, буду у истом кошу са онима који јако загађују – истакао је Окановић.
У мају ове године Град Београд је расписао тендер за израду студије "Управљање саобраћајем у Београду кроз модел тарифирања приступа централној зони". Међутим, под притиском јавности она је брже-боље повучена.
Како је стајало у документу, велики број градова у свету, попут Лондона, Сингапура, Стокхолма, Милана, проблем су решили на овај начин.
- Уколико би сви могли ући у централну зону ако плате, наплата уласка се чини као најбоље решење. Тиме бисмо ослободили центар, смањили загађење, улице би биле проходније, а јавни превоз би лакше функционисао - објашњава Вујанић.
Стручњаци се слажу да би држава требало да подстиче куповину еколошких возила.
- Један од проблема је што не постоје подстицаји за куповину возила која мање загађују околину – каже Дамир Окановић.
Ово потврђује и професор Вујанић.
- Боље би било да стимулишете регистрацију возила са евро 5 и евро 6 мотором. Држава би требало да омогући 50 одсто мање плаћање, али и смањивање акцизе на плин - јасан је Вујанић и додаје да би решење могло бити да уколико имате три путника у возилу, можете да користите жуту траку.
Београд у ЦРВЕНОЈ ЗОНИ! Издато упозорење грађанима: Затворите прозоре и не излазите напоље!
Отворен празнични фестивал у парку на Топличином венцу! (ФОТО)
ЗНАЧАЈНИ РЕЗУЛТАТИ КАНЦЕЛАРИЈЕ ЗА МЛАДЕ: Организован мини сајам успешних предузетника (ФОТО)
Народни музеј чува благо Србије: Дигитализацијом годинама спашавају историјско наслеђе (ВИДЕО)
Радник "Паркинг сервиса" пронашао 10.000 фунти: Његов следећи потез одушевио Београд!