ТРАМВАЈИ И СТАРИМ МОСТОМ: Да ли ће се због нове идеје власти у Београду бунити пешаци и бициклисти?
Ако пројекат покаже да стубови моста могу да издрже, после проширења, био би пуштен шински саобраћај
Стари железнички мост у Београду, затворен још пре 40 година, одавно заборављен и оронуо, могао би да "оживи". Иако је било предвиђено да конструкција између Моста на Ади и "Газеле" постане пешачко-бициклистички коридор, градске власти сада имају нову идеју. Како заменик градоначелника Горан Весић каже, желе да га прошире и да преко њега пусте трамвајски саобраћај.
Глумци и Mozzart прикупили 3.525.000 динара за помоћ УДУС-у - погледајте прву зоом представу у Европи!
"ДУЖЕ РАДНО ВРЕМЕ ЧИМ КРЕНЕ МАСОВНА ИМУНИЗАЦИЈА" Весић: Треба да се боримо за свако радно место у Београду
Поново оставља без даха цео свет: Најлепше окићена кућа у Београду засијала у знак неких лепших и бољих дана (ФОТО)
У току је израда студије Грађевинског факултета у циљу испитивања Старог железничког моста, који је затворен пре четири деценије.
- Ако пројекат покаже да стубови моста могу да издрже, ми бисмо га мало проширили и пустили трамваје преко њега. Према прорачунима, требало би да се прошири за метар с обе стране. Идеја је да се онда трамвајски саобраћај са Новог Београда укључује код Сајма. А на Новом Београду бисмо морали да направимо везу моста са Улицом Владимира Поповића.
Искористили бисмо тај мост за трамвајски саобраћај, који би нам уједно значио као трамвајска веза док се буде градио нови савски мост - открива заменик градоначелника.
Два пута био рушен
Мост је рушен два пута. Током јуна 1914. четници Јована Стојковића Бабунског сурвали су га у реку у тренутку када је испод пловио брод "Алкотмањ" препун аустроугарских војника. У мутној Сави, поново се нашао у ноћи 11. априла 1941. године. Наша војска решила је да сруши све престоничке мостове, у нади да ће спречити надирање нациста. Инжењерци у мрклој ноћи нису видели да Савом плови наш брод "Танаско Рајић" који се повлачио према Остружници. На њега су се, претходно укрцале посаде с потопљених монитора "Морава", "Сава" и "Вардар". Страдало је 95 људи.
Стари железнички мост на Сави годинама је у веома лошем стању. Пре три године причало се да ће најкасније до 2021. бити претворен у пешачко-бициклистичку саобраћајницу. Његова нова намена предвиђена је била Изменама и допунама регионалног просторног плана административног подручја града Београда који се налазио на јавном увиду током октобра 2017. године.
Овај мост саграђен је 1884. године, као први "чврст" мост којим је Србија закорачила у Европу.