Здрава исхрана будућности: Микро свет Јане Митровић чини живот бољим
Јана је одлучила да уплови у бизнис о коме није знала много, али се њена упорност и жеља са напредовањем исплатила. Тако је и постала "Урбана Фармерка" и започела породични посао - производњу микробиља и то у срцу престонице.
У предузетничке воде све се чешће упуштају жене, а то показује да је српско друштво из дана у дан све напредније и да више не постоје баријере да се свачија идеја оствари. Прави показатељ храбрости и женске интуиције јесте млада мама Јана Митровић која је решила да своју дугогодишњу каријеру замени приватним бизнисом који јој не доноси само профит и лично задовољство већ је тиме успела и да помогне свим људима.
Са 4 године почела је да свира клавир, а са непуних 30 постала ДИВА: Анастасија Холц о свом путу успеха
Александра је одлучила да ПОКРЕНЕ СВЕТ: Пример је свим женама које желе да РАДЕ САМОСТАЛНО (ФОТО)
Војкан је човек великог срца: Свакодневно помаже људима и животњама, а план за будућност је НЕВЕРОВАТАН (ФОТО)
Јана је одлучила да уплови у бизнис о коме није знала много, али се њена упорност и жеља са напредовањем исплатила. Тако је и постала "Урбана Фармерка" и започела породични посао - производњу микробиља и то у срцу престонице.
- До покретања посла са микробиљем смо дошли сасвим случајно. Наиме, супруг је чуо за газдинство које се тиме бави у Хрватској под брендом Клицоноша и пренео ми информацију, а како ја од малена знам за клице, одмах ми је било интересантно. Док сам одрастала, бака ми је наклијавала пшеницу и давала ми је да једем пшеничне клице. Како је јако водила рачуна о здравој исхрани и била упозната са биљкама и њиховим добробитима по здравље, често је о томе говорила па се део тога "примио" и код мене. Зато сам одлучила да покушам да наклијам своје прве изданке поврћа. Када је неколико експеримената пропало и неколико успело, у мени се пробудила жеља за знањем о овој теми те сам почела да проводим сате и сате истражујући све доступне материјале са Интернета. На послетку смо ступили у контакт са породицом Бутковић из Загреба који су нам били првобитна инспирација, и отишли им у посету како бисмо дошли до одговора на разна питања која смо у том тренутку имали. Они су дивни људи и радо су нам помогли, поготово јер због раздаљине нисмо конкуренција - каже Јана за наш портал.
Јана са својом породицом производи широк спектар производа, који су намењени свима и веома су здрави, што ове "Урбане Фармере" сврстава међу оне који се труде да друштво у којем живимо постане једна здравија и боља средина.
- Производимо неколико категорија у оквиру биљних култура, а то су клице, микробиље, јестиво цвеће и разне друге јестиве врсте од којих се користи лист. Тренутно имамо шест врста клица, преко 15 врста микробиља и десетак врста цвећа. Наши производи су намењени широком аудиторијуму. Највећи број наших купаца су ресторани, и то је срж нашег бизниса. Физичка лица која од нас купују су људи који су или веганског или вегетаријанског опредељења, или имају свест о здравој исхрани и желе храну која није прскана ни третирана било каквом хемијом, и расте из семена које није третирано. Многи наши купци су се суочили са тешким болестима па су због тога увели клице у исхрану - прича ова "Урбана Фармерка".
Поред микробиља Митровићи производе и јестиво цвеће који су неизоставни део сваке ресторанске кухиње.
- Јестиво цвеће је велики део нашег посла, и оно се налази у контролисаним условима, како би цвеће могли да обезбедимо купцима и током зиме. Цвеће је у пластенику који има систем грејања, такође се не третира било каквом хемијом и о његовом квалитету се строго води рачуна. Сваки цветић се ручно убере, прегледа и пакује у кутијице пре него стигне до кухиња - објашњава Јана.
Сваки дан у породици Митровић права је мала авантура, јер Јана поред свог бизниса, у који је укључена цела породица, јесте и мама, али и организатор целокупног процеса. Од раног јутра је на ногама и свој радни дан завршава тек када свака клица буде испоручена на праву адресу, а током дана се биљкама мора посветити и пажња.
- Један наш радни дан је сада вец уиграна рутина, а састоји се од комплексних целина. У току дана се пошаље порука купцима да би знали шта сутрадан треба да спакујемо, затим увече радимо фактурисање робе. Ујутру, када децу испратимо у вртић и школу, крећемо у акцију која подразумева обилазак производње, паковање, па вишесатни развоз. Затим иде поновни обилазак и провера онога што је сађено, а у међувремену водимо рачуна о друштвеним мрежама, одговарамо на поруке, позиве и нудимо робу новим купцима. И тако сваког дана. Згодно је једино што можемо да креирамо распоред како је у том моменту изводљиво. И деца су често укључена у процес дистрибуције, те су нам мали помагачи на терену, поготово викендом када обавезно имамо ванредне вожње до локала којима је нестало робе. Тада наше три девојчице обуку своје мајице "Урбани Фармери" и свака понесе по биљку - прича нам ова млада предузетница.
ВОЉА ЗА ЖИВОТОМ ЈАЧА ОД СВЕГА: Млади Арсен је изабрао храброст, ово је његова прича о предузетништву
Млади Београђани направили српску верзију Гугловог програма какав СВЕТ ЈОШ НИЈЕ ВИДЕО
Под рукама Пијанисте београдски зидови оживе: Упознајте муралисту који је осликао престоницу! (ВИДЕО)
Планове и идеје за будућност имају, а најважније им је да ослушкују своје купце, јер су они ти који диктирају асортиман производа са којим Јана излази на тржиште, а за све људе који покрећу сопствени бизнис имају јасну поруку.
- Планирамо да проширимо производњу, наравно, и то само према саветима наших купаца. Добра ствар код нашег посла је то што нам кувари сами говоре шта би волели да се нађе у нашој понуди, шта им је тешко или немогуће да пронађу на нашем тржишту, и шта су видели током рада у иностранству. Свим будућим предузетницима бисмо волели да поручимо да је однос са купцима кључ успеха. У преводу, колико поштујете ваше купце и ослушкујете њихове жеље, толико ће вам посао бити успешан. Исто тако важно је да будете упорни, а и пожељно је да имате и оригиналну идеју - поручује Јана својим суграђанима.