ОТКРИВЕНА ИСТИНА О БЕЛИМ ТРАГОВИМА НА НЕБУ: Да ли су заиста штетни како се прича?
Стварају се иза отвора млазног мотора авиона
Ових дана време над Србијом право је пролећно, уз температуре и изнад 20°Ц, а слична ситуација је и у Београду. Иако преовладава циклонска активност, уз појачана јужна струјања, јучерашњи и данашњи дан доносе углавном ведро небо. Ипак, како се јутрос могло видети на небу изнад Београда, примећени су бели трагови из авиона, што је поново довело до тога да поједини развију теорије завере.
ПРИПРЕМИТЕ СЕ ЗА ПРАВИ ВРЕМЕНСКИ РОЛЕРКОСТЕР! Температура ће прећи 20 степени, па онда НАОБЛАЧЕЊЕ
БАБА МАРТА УЗВРАЋА УДАРАЦ?! После 20 степени, стиже ОБРТ: Србији нема шта не прети, будите опрезни...
ЕПИДЕМИЈА МОРБИЛА ПРЕПЛАШИЛА РОДИТЕЉЕ: Домови здравља ПУНИ, лекари истичу да је ОВО најважније!
Према таквим теоријама завере, кондензацијски трагови су хемијски или биолошки реагенс, који се намерно испушта из авиона на високим надморским висинама у сврху тајних државних програма.
Ипак, истина је нешто другачија, бар ако је веровати науци о физичким и метеоролошким процесима у атмосфери.
Тропосфера је најнижи и најгушћи део атмосфере, који се простире од висине 8 км изнад полова и до 18 км изнад екватора, а висина простирања зависи како од географске ширине, тако и од годишњег доба. У њој се налази навећи део масе атмосфере, скоро сва атмосферска вода, ту се стварају облаци, настају сва значајнија струјања ваздуха и одвијају се све временске промене.
Температура с висином опада и на горњој граници тропосфере износи од -55°Ц до -80°Ц. Једино је у овом слоју могућ живот. Од стратосфере је одваја тропопауза. У тропопаузи температура стагнира и углавном се не мења, а стратосфери температура расте са висином и на 60 километара температура достиже вредности око нула степени.
Кондензација представља фазни прелазак из гасовите фазе у течну одузимањем топлоте (хлађењем) до критичне температуре. Реверзни процес је испаравање. Реч се најчешће односи на кружење воде. Такође се може дефинисати као промена стања водене паре у течну воду у контакту са течном или чврстом површином или језгрима кондензације облака у атмосфери.
Када се прелаз догоди из гасовите фазе у чврсту фазу, промена се назива депозицијом.
Кондензацијски трагови су видљиви трагови кондензиране водене паре који се стварају иза отвора млазног мотора авиона.
Авиони најчешће лете на висинама изнад 8.000 метара, неки и изнад 10.000 метара. Познато је да температура ваздуха опада са висином. Према осмотреним подацима, најчешће температура ваздуха на висинама изнад 8.000 метара су и испод минус 40 степени, а ка вишим слојевима тропосфере спуштају се на вредности и на минус 60 степени.
Дакле, трагови настају као последица тога што врели издувни гасови из мотора авиона дођу у додир са хладним ваздухом на великим висинама. Некада трају по неколико секунди до неколико минута, а некада и по неколико сати. Колико ће се трагови задржати на небу зависи од влажности ваздуха. Што је ваздух сувљи, трагови ће можда и изостати, а што је влажност ваздуха већа и трагови ће бити инензивнији и дуже се задржавати, а што је чест случај пред промену и погоршање времена.
Да ли су авионски гасови лоши по здравље човека - да, али у истој количини као и издувни гасови аутомобила или других возила.
Извор: Србија Данас/Телеграф/Аутор:Ђорђе Ђурић/Пренела: Д.Г.