ЕЛЕКТРИЧНИ ТРОТИНЕТИ ПРЕПЛАВИЛИ ГРАДОВЕ У СРБИЈИ: Спрема се закон који ће регулисати вожњу, а овуда смеју да иду (ВИДЕО)
Изазов Српски прописи тренутно не препознају такво превозно средство иако их је све више на улицама наших градова и представљају стратегију чији је циљ да одврате људе од аутомобила, који загађују животну средину.
Електричних тротинета има све више, али они још увек нису законски регулисани и њихови возачи смеју да се гурају са пешацима, без обзира на то што возе углавном по тротоарима, где могу озбиљно да угрозе малу децу. Како се сазнаје, спрема се закон који ће њихову вожњу регулисати крајем године или почетком следеће.
Електрични тротинети кључни су део стратегије чији је циљ да се људе одврате од аутомобила који све више загађују животну околину. Представљају одличну еколошку алтернативу коришћењу аутомобила у граду. Цене се код нас крећу између 18.000 и 54.000 динара. Али, увек постоји неко "али". Озбиљни проблеми настају у урбаним срединама зато што није прописано како се тротинети возе. Они су пребрзи за тротоаре, а сувише спори за већину путева.
- Наши прописи тренутно не препознају такво превозно средство - потврдио је Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.
ПРОКУПАЧКА УЧИТЕЉИЦА ЗА ПРИМЕР: Јелена добила посебно признање од Асоцијације најбољих наставника бивше Југославије
Трудноћа, порођај, дојење и тако у круг: Маја има само 37 година и 11-оро деце и рецепт за СРЕЋАН ЖИВОТ! (ВИДЕО)
Ушла сам у кућу и рекла да сам гладна, а због МУЖА И СВЕКРВЕ не једем већ два дана!
Ова превозна средства су новина у целом свету, а код нас су стигла тек пре пола године.
Јасмина Милошевић, директорка Агенције за безбедност саобраћаја, рекла је:
- Код нас нису законски регулисани електрични тротинети, они су нешто потпуно ново што се код нас појавило у саобраћају. Ја могу да потврдим да ће радна група која се бави новим законом о безбедности у саобраћају уврстити и регулисати и ова превозна средства. Тротинети ће сигурно бити третирани новим законом, а то ће бити крајем ове или најкасније почетком следеће године.
Док закона још увек нема, најбоље је решење возити пажљиво и избегавати места на којима је гужва, као и водити рачуна о безбедности свих учесника саобраћаја.
- За сада могу само да апелујем на људе који их возе да не иду тротоаром или, ако морају туда да прођу, да обавезно обрате пажњу на пешаке и буду пажљиви - каже Милошевићева.
На питање које је могуће решење и на који начин би требало да се регулишу електрични тротинети, у Ауто-мото савезу нису могли да нам дају објашњење пошто је реч о новом превозном средству и потребно је још времена да се испитају сви аспекти вожње и могући проблеми.
Ово превозно средство је још јефтиније у свету, па се могу наћи модели и за 40 долара, али има и оних који прелазе цену од 1.000 долара.
Грађани Европе и САД су се побунили против нерегулисаности електричних тротинета и сличних превозних средстава, па је сада вожња строго регулисана и изричито је забрањено возити по тротоару и не смеју да их користе деца млађа од 14 година. У Немачкој је пре неки дан изгласано да не смеју да се користе на тротоару.
ФЕНОМЕН РАСТА У СРБИЈИ: Српкиње све више и више? То није случајно - разлог лежи у ИСХРАНИ!
НАЦРТ ЗАКОНА О ПРАВИМА ДЕТЕТА ПОВЛАЧИ НОВО ПРАВИЛО: У Србији ће средња школа бити обавезна?
Кад ПРИРОДА узме ствар у своје руке: Натерали смо и ПЧЕЛЕ да праве кошнице од ПЛАСТИКЕ
Сегвеј је друго електрично возило које се може возити код нас, а није законски регулисано. Сегвеј је двоточкаш и представља скупљу верзију, па су мање популарни од тротинета. Међутим, има доста тура које организују обиласке овим превозним средствима, па се може видети доста туриста који их возе по центру града.
Кад постаје моторно возило
У Аустралији и Америци постоје прописи по којима електрични тротинети не могу ићи брже од 10 километара на час. Осим тога, моторизовани скутер мора имати максималну излазну снагу од 200 вати или мање.
Ако ови услови нису испуњени, ово превозно средство се класификује као моторно возило. Ако се то деси, тротинет мора бити регистрован, а возач мора да има возачку дозволу за мотор.