КУПОВИНА АУТОМОБИЛА ОД 25. ДЕЦЕМБРА ВИШЕ НЕЋЕ БИТИ ИСТА: Свако возило мораће да има ОВАЈ ДОКУМЕНТ
Шта је енергетски пасош и који аутомобили ће морати да га имају, објаснио је помоћник директора Агенције за безбедност саобраћаја.
Енергетски пасош од 25. децембра ће морати да има сваки нови аутомобил који се купи у Србији, а многи још увек нису сигурни шта овај документ уопште представља.
Одговоре на питања да ли ће због тога још више да поскупе аутомобили, да ли ће увоз старијих половњака постати немогућ и да ли ће бити обавезни и за стара возила, дао је помоћник директора Агенције за безбедност саобраћаја, Мирко Коковић.
ЈЕФТИНИ ПОЛОВЊАЦИ У СРБИЈИ, А НИСУ НА ОГЛАСИМА: BMW за само 354, пежо 483 евра
ЦЕНЕ СВЕ НИЖЕ! Да ли ће нам из Немачке ускоро стизати половњаци на струју?
ПОЛОВЊАЦИ СВЕ СКУПЉИ! То није највећи проблем - на испоруку се чека и годину дана
- Енергетски пасош је новина, ми иначе не волимо промене али је ово заиста добра ствар. Закон о климатским променама налаже да постоји ознака економичности потрошње горива, као и емисије ЦО2 и штетних материја у атмосферу. Ми Срби имамо свест о томе какве аутомобиле возимо, како они утичи на околину и колико троше. Доказ о томе је да је Министарство грађевине, саобраћаја и инфраструктуре определило шест милијарди динара за субвенције нових и експанзију електричних и хибридних возила - рекао је он.
Ко мора да набави енергетски пасош за аутомобил, купац или продавац?
- У питању је задужење онога ко продаје, а не купца. Веома је битно да продавац који ставља ново возило у промет, на утврђеном месту или растојању, на јасно видљив начин и о свом трошку постави ознаку економичности, која ће садржати информације о званичној потрошњи горива, као и емисији штетних материја из новог аутомобила - рекао је Коковић.
Да ли ће набављање енергетског пасоша подићи цене нових аутомобила?
Коковић каже да неће утицати ни на цену возила, ни на садржај саобраћајне дозволе.
Али пошто Срби већином купују половне аутомобиле, многи се питају да ли ће убудуће и "половњаци" морати да имају ову ознаку, или ће куповина увозног а коришћеног аутомобила бити онемогућена.
- Важно је да нагласимо, ово искључиво важи за нове моделе аутомобила, не постоји енергетски пасош за старије моделе. За сада! У некој будућности ће можда имати смисла да ту ознаку добију и старија возила, да би се видело колико загађују и утичу на здравље. Али за сада не постоји тенденција да се на овај, или сличан начин, уређује област возила која се увозе као употребљавана - рекао је Коковић.