Мајка из Крагујевца се није обратила Саветници за заштиту пацијената. Сад су откривена права оних чији лекар не ради (ВИДЕО)
Случај мајке Виолете Цветковић из Крагујевца, која је оптужила Дом здравља и начелницу педијатрије у овом граду да су њено дете оставили ускраћено за преглед отворило је бројна осетљива питања која се тичу права пацијената и обавеза лекара
Све детаље око скандала у Дому здравља Крагујевца, када је Цветковићева довела дете на преглед, сада ће морати да расвелтли инспекција. У јавности је остало нејасно да ли је дете уопште прегледано, да ли је једна од лекарки одбила преглед и ко је у праву... На та питања не може да одговори ни Саветник за заштиту права пацијената у Крагујевцу Весна Стевановић, јер јој се мајка није ни обратила.
Међутим, она је детаљно објаснила која су права и обавезе пацијента у случају када изабрани лекар није у смени, а преглед је неопходан.
- Уколико изабрани лекар одређеног дана не ради, пацијент има право на преглед код другог лекара. Чланом 131. Закона о здравственој заштити (07/05, 72/09 – др. закон, 88/10, 99/10, 57/11, 119/12, 45/13 – др. закон, 93/14, 96/15, 106/15 и 113/17 - др. закон), прописана је обавеза директора здравствене установе да организује рад и руководи процесом рада у здравственој установи, па стога и да одреди лекара који мења изабраног лекара који је одсутан - навела је Стевановићева.
МАЛИШАНИ У ОПАСНОСТИ! Деца у Србији се играју ОТРОВНИМ ИГРАЧКАМА које изазивају тешка обољења!
У случају да лекар ненајављено одсуствује, пацијенти у систему ИЗИС постају видљиви свим осталим лекарима исте специјалности у тој здравственој установи.
- Најавом одсуства лекара, пацијенти који су заказани код њега, постају видљиви и доступни за преглед свим лекарима исте специјалности у здравственој установи. Сви слободни термини за тај дан постају недоступни за даља заказивања код одсутног лекара. Пацијент, односно законски заступник пацијента, има право да од доктора медицине, односно доктора стоматологије, који није директно учествовао у пружању здравствене услуге, затражи друго стручно мишљење о стању свог здравља (здравља пацијента). Ово право се остварује на лични захтев, а здравствена установа је дужна да на видном месту истакне и редовно ажурира списак доктора медицине односно доктора стоматологије, који пружају здравствене услуге у тој организационој јединици - навела је Стевановићева.